استاندار یزد:

در جامعه امروز به ترویج و گسترش روحیه نیکوکاری نیازمندیم

استاندار یزد در مراسم جشن عاطفه‌های استان گفت: در شرایط فعلی به ترویج و گسترش روحیه نیکوکاری از دوران کودکی و نوجوانی و در ابعاد مختلف جامعه، بسیار نیازمندیم.

به گزارش یزدی نیوز، "محمدعلی طالبی" در مراسم جشن عاطفه‌ها که  در مدرسه "برازنده مقدم" یزد برگزار شد، ضمن تقدیر از همه دستگاه‌ها و مدارس مشارکت کننده در برگزاری این جشن نیکوکاری گفت: بسیار امیدوارم که اینچنین حرکات و برنامه‌هایی به تقویت روحیه نیکوکاری و خیری در جامعه کمک کند.

"طالبی" همچنین با بیان اینکه "خوشبختانه ارزش‌های انسانی و معنوی در جامعه ‌ما پررنگ است"، افزود: یکی از ارزش‌هایی که همیشه در جامعه ایرانی پاس داشته شده، نوع‌دوستی و نیکوکاری در مسائل مختلف است.
استاندار یزد با تاکید بر ترویج و گسترش روحیه نیکوکاری از دوران کودکی و نوجوانی بین مردم و دانش‌آموزان، تصریح کرد: در شرایط فعلی بسیار نیازمندیم تا این فعالیت‌ها در ابعاد مختلف جامعه به توسعه و ترویج فرهنگ نیکوکاری در کشور بیانجامد.
وی در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه بسترها و ظرفیتهای لازم در جهت انجام امور نیکوکاری در جامعه موجود است، گفت: این ظرفیت را با برنامه‌های متناسب با روحیه نیکوکاری و نوع‌دوستی می‌توانیم به فعلیت برسانیم و از این روحیه برای رفع برخی از مسائل و مشکلات استفاده کنیم.
"طالبی" همچنین برگزاری این جشن‌ها و برنامه‌ها را زمینه‌ ای برای اینکه دانش آموزان و مسئولان بدانند چگونه به نیازمندان کمک کنند و این کمک‌ها با چه شیوه‌ ای به مصرف برسد دانست.
استاندار یزد سپس تاکید کرد: ممکن است دانش آموزانی که امروز با این روحیه آشنا می‌شوند در سالهای بعد و در قالب سازمان‌ها و تشکل‌های خیریه‌ نقش‌آفرینی نمایند و در کمک به جامعه و اقشار خاص فعالیت کنند.
وی همچنین وظیفه و مسئولیت مسئولان ارگان‌های مختلف در فراهم کردن فضا برای همدلی، همراهی و کمک به اقشار مختلف جامعه را، امری مورد نیاز ‌و ضروری دانست.
استاندار یزد در پایان سخنان خود خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این جشن گفت: امیدوارم همچنان که در درس و تحصیل موفق هستید در کمک، مساعدت و همراهی با هم‌نوعان خود موفق و پیروز باشید و درساختن ایران و جامعه‌ای آباد با کمترین نیازمندی و مشکل در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای اساسی، گامی بلند بردارید.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..