معاون بنیاد شهید کشور:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همان ترویج اخلاق است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان این که بین ایثارگری و استثناگری فاصله‌ است، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نحوی ترویج شود که در هر شرایطی کارساز واقع شود.

به گزارش یزدی نیوز«سید منصور میرمرادی» در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد شهید استان یزد با اشاره به شهادت بیش از ۲۲۰ هزار نفر، ۷۰۰ جانباز و ۴۲ هزار آزاده در دوران دفاع مقدس و خسارات مادی که جنگ برای کشورمان داشت، جنگ را برای هیچ کشوری افتخار ندانست و گفت: این که هشت سال جنگ تحمیلی برای کشورمان به رغم این همه خسارات، مقدس بود و دستاوردهای زیادی نیز به همراه داشت به دلیل وجود همین شهدا و ایثارگران بود که فلسفه حضورشان برگرفته از فلسفه عاشورای امام حسین(ع) بود.

 
وی در بخشی از سخنانش فلسفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را همان ترویج اخلاق حسنه در جامعه ذکر کرد و گفت: این فرهنگ باید به نحوی در جامعه ترویج شود که در هر شرایطی کارساز واقع شود همانطور که اگر ایثارگران کشورمان زمانی در دفاع از کیان خود مقابل دشمن ایستادند، امروز نیز با بهره‌گیری از این فرهنگ در برابر جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان پا به کار هستند.
 
میرمرادی با تاکید بر این که بین ایثارگری و استثناگری فاصله‌ است، حفظ حاکمیت نظام اسلامی کشورمان را بر هر چیزی ارجح‌تر دانست و گفت: اگر حاکمیت نظام حفظ نشود، قطعاً ارزش هایی که در این دوران کسب کرده‌ایم نیز از بین خواهد رفت لذا در وهله اول حفظ نظام باید مورد توجه باشد.
 
«محمدعلی طالبی» استاندار یزد نیز در این مراسم تلاش در جهت ارتقا منزلت و جایگاه ایثارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: این ارتقای جایگاه نه تنها در موضوع معیشت ایثارگران بلکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز باید مورد اهتمام قرار گیرد.
 
وی همکاری تمام دستگاه‎ها و فرهنگ‎سازی را لازمه تحقق ارتقای منزلت و جایگاه ایثارگران دانست و در این باره استفاده از بدنه جامعه ایثارگری با انجام حمایت‎های لازم از سوی دولت را توصیه کرد.
 
استاندار با بیان این که بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشکلات متعددی مواجه است، ابراز کرد: با این وجود هنوز هم منابعی در اختیار است که می توان با اولیت بندی مسائل و تنظیم رویکردهایی براساس این اولویت‎ها، از این منابع بهره بهتری برد.
 
وی در ادامه نیز از آمادگی استانداری برای پیگیری جهت بکارگیری ظرفیت‎های نهادها و دستگاه‎های استان برای رفع مشکلات حوزه اشتغال ایثارگران و فرزندان شاهد و جانباز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با حمایت‎‎های لازم در این رابطه و  در بازه زمانی معینی شاهد رفع مسائل مربوط به این حوزه در استان باشیم.
 
طالبی با گلایه از برخورد شعاری با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قبل از هر چیز به دست ایثارگران انجام‌پذیر خواهد بود و لازم در این راستا شرایط را برای ورود ایثارگران به این میدان  فراهم کنیم.
 
وی افزود: البته بعضا در گذشته ظرفیت‎هایی مانند معتمدین معین یا مشاوران ایثارگران نیز ایجاد شده و شکل گرفت ولی بهره گیری لازم از آنها برده نشد.
 
گفتنی است، در این مراسم از خدمات قریب شش ساله «احمد ابراهیمی» مدیر کل سابق بنیاد شهید استان قدردانی شد و حجت الاسلام و المسلمین «عباس زارع گاریزی» به عنوان مدیر کل جدید استان یزد معرفی و منصوب شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..