۹ هکتار از مزارع میبد زیرکشت زعفران رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد از اختصاص 9 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت زعفران خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«صدر پورکوثری» با بیان این که زعفران یک گیاه کم آبخواه است، گفت: در راستای توسعه سطح زیرکشت گیاهان کم آب‌خواه، ۹ هکتار  از اراضی شهرستان میبد به کشت گیاه زعفران اختصاص داده شده است.

 
وی این محصول را جایگزین مناسبی برای گیاهان پر آب‌خواهی نظیر یونجه، هندوانه، خربزه و دیگر محصولات جالیزی در شهرستان میبد خواند و گفت: خوشبختانه منطقه صدرآباد ندوشن در این شهرستان دارای شرایط آب و هوایی مناسب‌تری برای کشت زعفران است.
 
به گفته این مسئول، شش هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در بخش صدرآباد ندوشن است و خوشبختانه از محصول دارای کیفیت بالایی برخوردار است.
 
پورکوثری تصریح کرد: گیاه زعفران یک گیاه پنج ساله و کم‌آب‌خواه است که اوج باردهی آن از سال سوم آغاز می‌شود و در سال تنها دو تا سه مرتبه نیاز به آبیاری دارد و نیروی انسانی برای آن نیز تنها در موقع برداشت مورد نیاز است.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: زمان کاشت این محصول شهریور تا اوایل مهر‌ماه و زمان برداشت محصول نیز نیمه اول آبان‌ماه است.
 
مدیر جهادکشاوری میبد شرایط مناسب آب و هوایی صدرآباد ندوشن را باعث گسترش کشت این گیاه در منطقه دانست و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب امسال پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.
 
پورکوثری در پایان نیز به برخی مشکلات کشاورزان این بخش در شهرستان میبد اشاره و از ان جمله افزایش ۳۰ درصدی قیمت پیاز زعفران نسبت به سال گذشته و مشکلات واردات آن از دیگر شهر‌ها مانند قرنطینه و مسائل بهداشتی پیاز زعفران، همچنین خرده مالکی کشاورزی در میبد و وجود واسطه‌ها و دلالان، را نام برد.
 
 
منبع:ایسنا بزد

بخش نظردهی بسته شده است..