مهارت فروش و برندینگ دو بال رونق توسعه اقتصادی است

یک مدرس بازاریابی و فروش در یزد با بیان این‌که توسعه اقتصادی مستلزم صادرات و تجهیز شدن به مهارت لازم در بازارهای بین‌المللی است، گفت: مهارت فروش و برندینگ دو بال رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش یزدی نیوزبه نظر می‌رسد یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اقتصادی و رونق تولید ارائه صحیح و کامل ظرفیت‌های داخلی در بازاهای بین المللی است.

 
چندی است که دولت با حمایت‌های مختلف مالی و آموزشی سعی دارد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را به عنوان بخشی از عوامل رونق تولید در کشور به بازارهای بین‌المللی متصل و راه صادرات محصولات مختلف داخلی را هموار سازد.
 
حضور مناسب و هدفمند در بازارهای بین‌المللی مستلزم برخورداری از مهارت فروش و همچنین برندینگ است که ما باید خود را نسبت به این دو عنصر کلیدی در توسعه اقتصادی تجهیز کنیم.
 
به همین منظور استفاده از ظرفیت‌های آموزشی به منظور توانمندسازی واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط در حوزه برندسازی و مهارت فروش باید بیش از پیش در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و مدیران ارشد در حوزه اقتصادی قرار گیرد.
 
حالت چهره کلید پی‌بردن به طرز تفکر مشتری است
 
هادی احمدی با بیان این که ارتباط با مشتری یکی از مباحث حائز اهمیت در هر کسب و کار است، اظهار کرد: زبان بدن، لحن، پوشش و محتوا چهار عامل اصلی در یک ارتباط مثبت است.
 
وی با اشاره به این که زبان بدن به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ارتباطی دو حالت دارد، افزود: هر فرد می تواند با زبان بدن خود دو سیکنال مثبت یا منفی به مخاطب خود بدهد و این موضوع یکی از عناصر حائز اهمیت در برقراری ارتباط طرفین به وسیله زبان بدن است.
 
این مدرس بازاریابی و فروش در استان یزد با بیان این که مهارت فروش و برندسازی دو بال رونق تولید و توسعه اقتصادی هستند، گفت: لبخند زدن، سرتکان دادن، برقراری ارتباط چشمی خوب و استفاده از دست‌ها از جمله موارد مثبتی است که در ارتباط گیری به وسیله زبان بدن باید مد نظر یک فروشنده قرار گیرد.
 
احمدی خمیازه کشیدن، اخم کردن، عدم برقراری ارتباط چشمی و نشان دادن بی‌علاقگی را از جمله مصادیق سیکنال منفی در ارتباط با زبان بدن دانست و بیان کرد:‌ حالات چهره (جدا از طرز ایستادن و حرکت بدن) کلید پی بردن به طرز فکر احتمالی مشتریان است، زبان بدنتان را تحت کنترل بگیرید و کاری کنید مشتریانتان به شما اعتماد کنند.
 
وی در ادامه توجه به لحن را یکی دیگر از چهار عنصر ارتباط مثبت با دیگران عنوان کرد و گفت:‌ طبق بررسی‌های انجام شده و البته نتایج حاصل از طرح‌های افکار سنجی یک مشتری، اغلب از لحن مکالماتی که کارکنان و یا خود شما با مشتری می‌زنید تحت تأثیر قرار می‌گیرند تا اهمیتی که خود برند دارد.
 
این پژوهشگر مهارت‌های فروش و بازاریابی با بیان این که لحن یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ارتباط با مشتری است، تأکید کرد:‌ شما باید برای خود یا شرکت خود یک لحن خاص و مناسب خود داشته باشید یک دستورالعمل زبانی معین برای کارکنان و یا خودتان ایجاد کنید تا بتوانید ارتباط زبانی بهتری داشته باشید و درنتیجه فروش و خدمات بهتری ارائه دهید.
 
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود «پوشش» را از دیگر عوامل موثر در ارتباط مثبت با دیگران دانست و بیان کرد:‌ پوشش مناسب به منظور تن کردن لباس‌های گران‌قیمت نیست بلکه درست لباس پوشیدن و آراستگی در پوشش متناسب با بازار هدف است که می‌تواند علاوه بر موفقیت حرفه‌ای، حس احترام مشتری برای بازاریاب را نیز به دنبال داشته باشد.
 
وی افزود: پوشیدن لباس آراسته و مناسب هم در افزایش اعتماد بنفس خودمان مؤثر است و هم ارتقا دید مشتری از نظر اقتدار، احترام، اعتماد و ستایش را خواهیم داشت.
 
این مدرس فروش در یزد با بیان این که توجه «محتوا» در ارتباط مثبت از دیگر عوامل کلیدی در این خصوص است، اظهار کرد: نوع محتوای شما حتماً باید المانی خاص و متمایزکننده از رقبا داشته باشد، آیتم یا موردی که شمارا خاص و خدمات شمارا به نفع مشتری مطرح کند.
 
احمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ محتوای شما باید بر اساس چهار آیتم مهم«مشخصات، مزیت، منفعت و منفعت تصویری» طراحی شود که این آیتم‌ها را می‌توان هم برای محصول و هم برای کسب‌وکارتان مطرح نمایید.
 
گفتنی است؛ این گفت و گو برگرفته از مقاله «هادی احمدی» با موضوع«عواملی که در ارتباط با مشتری باید در نظر داشته باشید» بوده که بخشی از آن تنظیم و منتشر شده است.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..