مدیر کمیته امداد یزد خبر داد؛

برپایی پایگاه‌ عاطفه‌ها در ۱۵۰۰ مدرسه یزد/درآمد زیر ۲ میلیون تومان ۳۰ درصد یزدی‌ها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد از برگزاری پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور در 1500 مدرسه استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن علیزاده» در جمع خبرنگاران در این مورد تصریح کرد: پس از برگزاری مراحل اول و دوم جشن عاطفه‌ها در روزهای هفتم و هشتم شهریورماه در پایگاه‌های اصلی کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و مصلاهای نماز جمعه شهرها، مرحله سوم این جشن ملی دهم مهرماه به طور همزمان در سطح مدارس کشور برگزار می‌شود.

 
وی گفت: مراسم نمادین روز دهم مهرماه در مرکز استان یزد با حضور مسئولان ارشد استانی در محل مدرسه دخترانه برازنده  مقدم در منطقه آزادشهر برگزار خواهد شد.
 
علیزاده با بیان این که خوشبختانه در سالجاری با مشارکت خوب دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های استان مانند سازمان صمت، اتاق اصناف و دیگر بخش‌ها، اقدامات مطلوبی در زمینه تامین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند از جمله نوشت‌افزار، هزینه ثبت‌نام، سرویس ایاب و ذهاب، خرید کتاب، کیف، کفش و پوشاک صورت گرفته است.
 
وی با بیان این که حدود ۴۴۰۰ دانش‌آموز نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: البته دیگر نهادهای حمایتی و موسسات خیریه نیز کمک‌های قابل توجهی در این زمینهبه دانش‌آموزان نیازمند داشته‌اند که امیدواریم در قالب برگزاری این مرحله از جشن باقیمانده دانش‌اموزان نیازمند که با کمک کادر آموزشی مدارس شناسایی می‌شوند، از این حمایت‌ها برخوردار شوند.
 
این مسئول با اشاره به این که در سال گذشته مردم نیکوکار استان یزد قریب سه میلیارد تومان کمک در قالب جشن عاطفه‌ها کرده‌اند، گفت: علی‌رغم مشکلات اقتصادی با توجه به تدین و درایت مردم یزد پیش‌بینی می‌کنیم که این کمک‌ها در سال جاری بیش از سال گذشته باشد.
 
وی یزدی‌ها را عمدتاً مردمان خیرمند دانست و گفت: در حالی که میانگین رشد صدقات در سطح کشور ۳۵ درصد بوده، این میزان در استان یزد افزایش ۳۸ درصدی داشته است.
 
علیزاده به سمت و سو گرفتن کمک‌های مردمی به سمت الکترونیکی شدن نیز اشاره و تصریح کرد: مردم نیکوکار استان یزد می‌توانند برای سهولت در پرداخت کمک‌های نقدی به مهر عاطفه‌ها از طریق تلفن همراه با واردکردن کد دستوری#۱*۸۸۷۷*، نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، سایت کمیته امداد، دستگاه‌های خودپرداز و تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷ اقدام کنند.
 
مدیر کل کمیته امداد استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره حدود خط فقر در کشورمان، گفت: نظر به این که از نگاه کمیته امداد، خانواده‌های با درآمد ماهیانه کمتر از دو میلیون تومان نیازمند کمک هستند، تاکنون در این رابطه ۳۸۰ هزار نفر در استان یزد که معادل ۳۰ درصد جمعیت استان هستند، شناسایی شده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان حدود شش درصد از جمعیت استان را تحت پوشش دارد و با احتساب حمایت‌های سایر نهادها در مجموع یک سوم این جمعیت تحت حمایت هستند و ۲۰ درصد باقیمانده همچنان نیازمند توجه می‌باشند.
 
علیزاده در بخش پایانی سخنانش نیز با اشاره به این که اشتغال یکی از سرفصل‌های مورد تاکید کمیته امداد است، در مجموع امسال سهمیه اشتغالزایی کمیته امداد استان ۴۱۹۸ مورد در نظر گرفته شده که تا پایان شش ماهه اول امسال ۲۳۸۱ مورد آن محقق شده و در این بخش عملکرد ۵۷ درصدی داریم.
 
وی اشتغال ایجاد شده را از محل تسهیلات اعطایی صندوق امداد ولایت، تبصره ۱۶ بانکی، هم‌افزایی، اشتغال پایدار روستایی و فعالیت‌های کاریابی ذکر کرد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان در خاتمه نیز سهمیه آموزش‌های شغلی مددجویان تحت پوشش را در سال جاری ۲۰۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: در شش ماه اول امسال با ۸۵ درصد عملکرد ۱۷۱۶ نفر این اموزش‌ها را فرا گرفته‌اند.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..