استاندار یزد:

نیازمند نگاه حمایتی ملی در حوزه گردشگری هستیم

استاندار یزد در همایش بوم‌گردی و فعالان حوزه گردشگری استان با اشاره به ویژگی‌های تاریخی و اکوسیستم کم‌نظیر استان در کشور، گفت: نیازمند یک نگاه حمایتی ملی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هستیم.

به گزارش یزدی نیوزهمایش بوم‌گردی و فعالان حوزه گردشگری استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار ‌یزد، "محمد امید" معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "محمود‌ زارع رشکوئیه" مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ‌یزد برگزار شد.

 استاندار یزد در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان در حوزه گردشگری و توسعه روستایی گفت: امیدواریم با حمایت و همراهی معاون ‌محترم توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری شاهد رونق بیش از پیش روستاهای استان یزد به عنوان مقاصد گردشگری باشیم.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: حوزه گردشگری امروز به عنوان یکی از اولویت های اصلی توسعه مدنظر مدیریت ارشد استان ‌است و این حوزه می تواند پاسخگوی مناسبی برای حل بسیاری از مشکلات ما در حوزه اشتغال استان به ویژه ایجاد شغل برای نیروهای تحصیل‌کرده بومی باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: در برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و سند آمایش استان به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری توجه ویژه ای داشته ایم و در کنار این ضرورت ها استعدادهای بسیار زیادی در استان یزد چه از نظر بناها و آثار تاریخی و چه از نظر اکوتوریسم وجود دارد که امروزه بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
"طالبی" خاطرنشان کرد: روستاهای استان دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری هستند، می‌توانیم فضایی را برای ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در این مناطق فراهم کنیم و درحال حاضر در استان روستاهایی وجود دارد که با پررنگ شدن حوزه گردشگری شاهد مهاجرت معکوس به آنها هستیم.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیازمند یک نگاه حمایتی ملی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هستیم، گفت: ‌استان یزد ویژگی های تاریخی و اکوسیستم کم نظیری از جنگل تا کویر در کشور دارد که بسیار خوب در کانون توجه گردشگران قرار گرفته است.
"طالبی" در پایان سخنان خود با بیان اینکه حوزه گردشگری کاملاً با همه بخش‌های جامعه اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در هم تنیده است، اظهار امیدواری کرد: با تعامل، همراهی و همکاری همه ‌دستگاه‌های مسئول در بخش دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان های مردم نهاد و سرمایه‌گذارانی که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند، بتوانیم استان یزد را برای جهش های بزرگ در حوزه گردشگری آماده کنیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان حوزه گردشگری و بوم گردی استان، پیشکسوتان و کارآفرینان این حوزه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..