جزئیاتی از میلیاردها تومان چک وصول نشده در شهرداری یزد

موضوع مغایرت مالی در شهرداری یزد باز هم از سوی شورای شهر یزد مطرح شد و در گمانه‌زنی‌های اولیه بیان می‌شود که میلیاردها تومان چک شهرداری اصلا وصول نشده و در یک کشو نگهداری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز بحث وجود مغایرت در حساب‌های شهرداری یزد نخستین بار به نقل از ونوس عامری یکی از اعضای شورای شهر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا مطرح و به یک بحث داغ و خبرساز در استان تبدیل شد.

 
موضوعی که در ابتدای انتشار با مطالب ضد و نقیض بسیاری روبه‌رو بود و افراد مختلفی اقدام به اظهار نظر در ارتباط با این مسئله و وجود یا عدم وجود مغایرت در حساب های مالی شهرداری پرداختند.
 
موضوعی که پس از مدتی از شدت آن کاسته شد و مباحث و اخبار مرتبط با آن رو به کاهش گذاشت تا اینکه مجددا این بحث از سوی مرتضی شایق دیگر عضو شورای شهر و در یکصد و هشتاد و ششمین نشست این شورا باز شد.
 
شایق در این نشست به عدم اقدام توسط شهرداری یزد در ارتباط با چک ۴۰۰ میلیون تومانی یک شخص اعتراض کرد و با اشاره به اینکه پیش از این هم مطرح کردم که فردی ۴۰۰ میلیون تومان چک در شهرداری دارد که اصلا هم پیگیری نمی‌شود گفت: این همه مسئولان کشور نسبت به پولشویی هشدار می‌دهند ولی چرا چنین چیزی در شهرداری یزد باید رخ دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: شنیده شده که دوباره چک مورد نظر به روز شده و واقعا اگر این اتفاق رخ داده باشد یک کار وحشتناکی است که در شهرداری انجام شده و حتما باید با آن برخورد لازم صورت پذیرد.
 
این اظهارات شایق آغاز یک مبحث جدی در بین اعضای شورای شهر یزد شد و پس از وی، غلامعلی سفید رئیس شورای شهر هم به اظهار نظر در ارتباط با این موضوع پرداخت، اظهار نظرهایی که بحث را بسیار فراتر از موضوع مطرح شده توسط شایق کرد.
سفید در ارتباط با این موضوع با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید موضوع مغایرت‌های مالی و چک‌های پیگیری نشده را صرفا محدود به یک نفر کرد گفت: در این رابطه من شنیدم که بحث بسیار فراتر از یک نفر و ۴۰۰ میلیون تومان است و نباید موضوع را به یک فرد محدود دهیم.
 
رئیس شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: اگر این موضوع را به فرد و یا گروه محدود نکرده و به صورت کامل بررسی کنیم می‌توان این مشکل را به صورت کامل بررسی، ابعاد مختلف آن را شناسایی و برطرف کرد.
 
موضوعی که مرتضی شایق در ارتباط با بحث چک‌ها مطرح کرده بود، محدود به چک یک شخص و با رقم ۴۰۰ میلیون تومان بود اما سفید این رقم را بسیار فراتر برد و از رقم های بسیار بالاتری صحبت کرد و میزان احتمالی این مبلغ را میلیاردها و شاید ده‌ها میلیارد تومان دانست.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضرورت بررسی این موضوع گفت: اگر واقعا چندین سال است چند ۱۰ میلیارد تومان بلاتکلیف مانده و به دلیل عدم پیگیری وصول نشده، باید بررسی دقیقی داشته باشیم و نسبت به برطرف کردن این مشکل و مغایرت اقدام کنیم.
 
وی تصریح کرد: از کمیسیون بودجه به صورت ویژه می‌خواهیم که مغایرت‌های موجود را بررسی کنند و اگر مشکلی هست به صورت شفاف به مردم و شورا اعلام کنند.
 
صحبت‌های مطرح شده در این نشست و در ارتباط با مغایرت های مالی به اینجا ختم نشد و عامری که خود مطرح کننده اصلی این موضوع بود هم به بیان مطالب و جزئیاتی از این مسئله مالی پرداخت.
 
عامری اظهار داشت: یک سال است که متوجه مغایرت‌های عظیم در شهرداری یزد شدیم و همانطوری که قبلا هم بیان شد این مغایرت‌ها از سال ۹۳ بوده و هر سال هم افزایش پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه رقم این مغایرت‌های مالی خیلی بیشتر از ۴۰۰ میلیون و یکی دو میلیارد است گفت: تیمی مکلف شد که این موضوع را بررسی کند و به هر دلیل که بود این تیم منصرف شد و گفت اطلاعات به اندازه‌ای نیست که موضوع را پیگیری کنیم.
 
وی تصریح کرد: آخرین جلسه حسابرسی در شورا هم به همین موضوع اختصاص پیدا کرده بود و بررسی‌ها به صورت مرتب در حال انجام است که اطلاعات را دریافت کنیم.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: شفاها به من بیان شده که تنها در یک مورد، میلیاردها تومان چک در کشو یکی از میزهای شهرداری پیدا شده که اصلا از طرف شهرداری به بانک ارائه نشده و این چک‌ها باقی مانده است.
 
عامری تصریح کرد: موضوع منافع مردم شهر است و اصلا به دنبال منافع و مصالح شخصی افراد نیستیم به همین دلیل این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.
 
اگر واقعا از سال ۹۳ شهرداری یزد چند ۱۰ میلیارد تومان چک را وصول نکرده و همه را درون یک کشو نگهداری کرده صحت داشته باشد، قطعا باید با خاطیان این موضوع برخورد جدی صورت گیرد. از این رو به نظر می‌رسد این موضوع باید علاوه بر شهرداری، از طریق سازمان‌های مرتبط دیگر از جمله دستگاه قضا و سازمان بازرسی هم موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..