آغاز پویش ملی یک = دیگر در یزد

پویش ملی «یک = دیگر» با هدف جمع‌آوری آثار دانش‌آموزان ایرانی از شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» از امروز دریزد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: پویش ملی «یک = دیگر» با هدف جمع‌آوری آثار دانش‌آموزان ایرانی از شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و با هدف ترویج روحیه انسان دوستی و پررنگ کردن ابعاد اجتماعی جمعیت هلال‌احمر آغاز شد.

میرحسینی افزود: جمعیت هلال احمر یک نهاد امدادی، اجتماعی و فرهنگی است که صلح و بشردوستی یکی از مفاهیم و اهداف بلند آن به شمار می‌رود، بنابراین ترویج روحیه انسان دوستی همیشه در دستور کار این نهاد اجتماعی قرار داشته؛ چراکه بدون این روحیه، جنگ و نا امنی، تبعیض، ظلم و بی عدالتی سرنوشت محتوم بشر خواهد بود.
وی اظهارداشت: از سوی دیگر فرهنگ و ادبیات غنی ایرانی سرشار از این مفاهیم بلند انسانی است. معروف ترین آنها که به نوعی شعار جمعیت هلال احمر هم محسوب می شود، همان شعر معروف و جهانی سعدی است که: «بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار/ تو کز محنت دیگران بی غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی» این شعر معروف تا به حال دستمایه تولید آثار و نوشته های بسیاری شده است و هیچ شعری در دنیا یافته نشده که به اندازه آن مفهوم بشردوستی را به این زیبایی در خود خلاصه کرده باشد.
میرحسینی اشاره کرده: بر این اساس جمعیت هلال احمر با هدف ترویج این روحیه، بهترین شعر در ادبیات کشور را انتخاب کرده است تا نسل جوان به آن بیاندیشد و آن را در وجود خود نهادینه کنند. به همین منظور پویش ملی «یک = دیگر» در میان دانش آموزان ایرانی با توجه به شروع سال تحصیلی جدید آغاز شد تا ابعاد اجتماعی جمعیت هلال احمر نیز پر رنگ تر شود.
وی افزود : ترویج روحیه صلح و بشردوستی در جامعه به عنوان یکی از اهداف بنیادین هلال احمر با هدف تکریم انسان‌ها، انجام وظیفه سازمانی در حوزه آموزش مفاهیم انسانی در جمعیت هلال احمر، برجسته‌سازی وجوه اجتماعی و فرهنگی هلال احمر در جامعه، ایجاد انگیزه و افزایش امید و سرمایه اجتماعی در جامعه، افزایش سطح توجه به فرهنگ و ادبیات ایرانی و ترغیب دانش آموزان ایرانی و خانواده های آنها به رشد فضایل اخلاقی و انسانی از جمله اهداف برگزاری این پویش است و مقرر شده تا همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، کارنوشت طراحی شده پویش در میان دانش آموزان سراسر کشور توسط سازمان جوانان هلال احمر و معاونت های جوانان استان ها در مدارس کشور توزیع شود. در این برگه از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی خواسته شده است تا درباره این شعر معروف سعدی، هرچه به ذهن شان می رسد را در یک صفحه بنویسند. این نوشته ها می تواند به صورت نثر، داستان کوتاه، توصیف، نوشتن نامه با موضوع این شعر برای دیگری، نقاشی درباره شعر یا هر کار خلاقانه دیگر باشد.
 کارنوشت تا پایان مهر از سطح مدارس جمع آوری و سپس از سوی هیات داوری مشتمل بر اعضای مختلف بررسی و به بهترین آنها بر حسب مقاطع مختلف تحصیلی جوایزی اهدا می‌شود. در نهایت بهترین آثار در یک کتاب منتشر خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..