امام جمعه یزد:

آموزش تفکر به دانش‌آموزان خنثی کردن توطئه استکبار است

امام جمعه یزد با بیان این که متأسفانه در سیستم آموزش کشور آن طور که باید به بحث تعمل، تفکر و نوآوری توجه نشده است، گفت: نهادینه کردن آموزش صحیح تعقل و تفکر بین نسل جوان به ویژه دانش آموزان در حقیقیت خنثی کردن توطئه های استکبار جهانی در کشور است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های این هفته  نماز جمعه یزد با بیان این ‌که انقلاب اسلامی ایران نظامی الهی و برمبنای ارزش‌های اسلامی ایجاد شده است، اظهار کرد: امام خمیمنی(ره) در تمام مراحل مبارزه علیه رژیم طاغوت و در هشت سال دفاع مقدس همیشه با توکل به خدا امور کشور را مدیریت و راهبری می کردند.

 
وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ توکل به خدا بجای امید بستن به دیگران یکی از اصول رفتاری و حائز اهمیت در فرهنگ جامعه اسلامی است که باید بیش از پیش بین نسل جوان ترویج داده شود.
 
امام جمعه یزد با اشاره به دستاوردهای سربازان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، گفت: بارهای پیش می آمد که نیروهای دشمن از نظر تجهیزات و نفرات نظامی بیشتر از نیروهای ایرانی بودند ولی سربازان خمینی و ولایت با توکل به خدا و نصرت الهی بر دشمنان پیروز می‌شدند.
 
ناصری یزدی در ادامه سخنان خود با بیان این که مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی استان و کشور باید در عصر امروز با توکل به خدا و توجه به ظرفیت های انسانی بومی راهکارهای توسعه و استقلال بیش از پیش را در کشور هموار کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به توطئه نفوذ استکبار جهانی علیه نسل امروز، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش به بحث تقویت ایمان و مقوله یادگیری به جای حفظ کردن در مدارس توجه داشته باشد.
 
وی با اشاره به تعداد فارغ التحصیلان بیکار در استان و کشور، تأکید کرد: مسئولیت افزایش آمار بیکاری علاوه بر مسئولان اجرایی بر دوش مسئولان فرهنگی و آموزشی نظیر آموزش و پرورش هم است.
 
این مسئول با بیان این که متأسفانه در سیستم آموزش کشور آن طور که باید به بحث تعمل، تفکر و نوآوری توجه نشده است، اظهار کرد: به تمام مسئولان به ویژه وزارت آموزش و پرورش توصیه کرد که بحث تفکر و تعمق باید در اولویت اجرایی و آموزشی دستگاه های مرتبط و مدیریت کشور قرار گیرند.
 
امام جمعه یزد در پایان سخنان خود تلاش برای تفکر بیش از پیش و تعقل برای انتخاب راه درست بین دانش آموزان و نسل جدید را خدمت به اسلام و جامعه اسلامی در تمام نقاط جهان دانست و بیان کرد: مسئولان بدانند اگر دانش آموزان و نسل امروز با مقوله تعقل به طور شایسته آشنا باشند تمام توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی خنثی می‌شوند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..