معاون میراث فرهنگی یزد:

ورود بیش از ۴۷۰ هزار گردشگر به یزد/ ایتالیایی ها درصدر قرار دارند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از ورود بیش از ۴۷۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزهما خورشیدی  با اشاره به رشد ۱۸۰ درصدی اسکان گردشگران در واحد های اقامتی استان گفت: شش ماهه اول امسال در مجموع ۴۷۶ هزار گردشگر خارجی و داخلی به استان یزد سفر کرده اند که از این تعداد ۴۰۶ هزار نفر آن گردشگر ایرانی هستند.

 
خورشیدی با بیان اینکه ایتالیایی ها بیشترین آمار ورود به استان یزد را داشته اند، افزود: ۷۰ هزار نفر گردشگر خارجی در شش ماهه اول سال از کشور های چین، ایتالیا، آلمان و فرانسه به استان یزد سفر کرده اند که نسبت به مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.
 
او با اشاره به اینکه این آمار شامل مسافران نوروزی به یزد نمی شوند، اظهار داشت: نوروز امسال نیز بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد استان یزد شده اند.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: در این آمار بیش از ۱۴۰ هزار نفر گردشگر داخلی و ۲۴ هزار نفر گردشگر خارجی مربوط به فصل تابستان هستند.
 
خورشیدی ادامه داد: این گردشگران در هتل های یک تا پنج ستاره، مهمانپذیر ها، اقامتگاه های سنتی و بومگردی و برخی در پارک های طبیعت گردی و مجتمع های گردشگری اسکان یافته اند.
 
گفتنی است؛ استان یزد نه تنها از نظر منابع انسانی و صنعتی غنی است بلکه دارای میراث فرهنگی و منابع طبیعی گردشگری متعددی بالغ بر ۴۰۰۰ جاذبه گردشگری ملموس و نیز سرمایه‌های فرهنگی ناملموس خاص است.
 
یزد جلوه‌هایی از باشکوه‌ترین و درخشانترین میراث فرهنگی و تمدن کهن ادوار مختلف تاریخی ایران را در خود جای داده است؛ که با داشتن جاذبه‌های زیبا و کم نظیر، همه ساله گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..