آغاز سال تحصیلی جدید ۱۳۷۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در یزد

آیین ویژه بازگشائی مدارس استثنائی استان با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستان و با عنوان «بچه‌های رنگین کمان» در یزد برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوز«سیدمحمد رستگاری» در آیین ویژه بازگشایی مدارس استثنایی استان یزد ضمن تبریک آغازسال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را به تلاش در راه کسب علم و دانش توصیه و اظهار کرد: هرچه دانش آموزان با نیازهای ویژه در راه علم آموزی بیشتر تلاش کنند، بهتر و شایسته‌تر می‌توانند حق و حقوق خود را نیز مطالبه کنند.

 
وی پیگیری‌های مداوم معلولان برای احقاق حقوق خود را تحسین کرد و افزود: این پیگیری‌ها موجب شده مسئولان استان جهت مناسب‌سازی مبلمان شهری برای معلولان گام‌های موثری بر دارند.
 
فرماندار یزد در ادامه با قدردانی از اقدامات شورای شهر و شهرداری در زمینه مناسب سازی فضای شهری برای معلولان گفت: دسترسی معلولان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به خدمات مناسب از حقوق مسلم آنهاست که همگی برای تحقق آن تلاش می‌کنیم .
 
«مصطفی پایدار» رییس آموزش وپرورش استثنائی استان یزد نیز در این مراسم از ورود یک هزار و ۳۷۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه به ۲۲۶ کلاس درس خبر داد و تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز در ۲۴ مدرسه استثنائی استان تحصیل خواهند کرد.
 
وی  با برشمردن بخشی از موفقیت‌های دانش‌آموزان استثنائی استان در سال گذشته گفت: همت و تلاش شما دانش آموزان، برنامه‌ریزی خوب مسئولان و همراهی خانواده ها، جلوه های ارزشمندی از موفقیت‌های دانش آموزان استثنائی را در زمینه های مختلف رقم زده است.
 
پایدار  همت والای همکاران و معلمان آموزش وپرورش استثنائی استان را ستود و خاطرنشان کرد: معلمان استثنائی استان در جهت تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه از هیچ کوششی فرو گذار نمی‌کنند
 
این مسئول به تلاش آموزش و پرورش برای فراهم آوردن زمینه تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار سایر دانش آموزان خبرداد و گفت: دو مجتمع دانش آموزی اوتیسم و جسمی حرکتی نیز در استان یزد برای دانش آموزان استثنائی درحال ساخت است که امیدواریم به زودی از آن بهره‌برداری کنیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..