سربازان نخبه نیروهای مسلح یزد تجلیل شدند

سربازان نخبه نیروهای مسلح استان یزد همزمان با هفته دفاع مقدس و در مراسمی با حضور مسئولان تجلیل شدند.

به گزارش یزدی نیوز، همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس، همایش تجلیل از سربازان نخبه استان یزد با حضور مسئولان استانی و در سالن غدیر یزد برگزار شد.

 
در این مراسم که فرماندهان نظامی و انتظامی استان یزد حضور داشتند، سربازان در حوزه‌های مختلف علمی و دیگر عرصه‌ها که موفق به کسب عناوین شاخصی شده بودند تجلیل به عمل آمد.
 
ستوان یکم وظیفه علیرضا مورکی به عنوان یکی از سربازان نخبه استان یزد که دارای کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر است و توانسته به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کند در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت.
 
ستوان یکم وظیفه سید هادی دهقان منشادی هم که دکتری ژئوفیزیک دارد و در این زمینه اقدامات و فعالیت‌های خوب و قابل تقدیری داشته هم به عنوان دیگر سرباز برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت.
 
خانواده سرباز شهید استان یزد که اعضای بدنش را به نیازمندان اهدا کرده بودند هم از دیگر افرادی بودند که توسط فرماندهان نظامی و انتظامی در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
 
«حسین زارع»، «سیدمحمد یاسینی»، «علی اکبر دشتی»، «مسعود طراز»، «فرزاد ابراهیمی»، «علیرضا دهقان اشکذری»، «سیدمهدی میرجلیلی»، «مسلم ساجدیان»، «علی عسکری»، «محسن ابوالفتحی»، «ابوالفضل وطنی»، «محمدجواد قائمی» هم از دیگر سربازان وظیفه تجلیل شده در این مراسم بودند.
 
سردار فرهنگ دوست مسئول سازمان حفظ و نشر آثار سپاه پاسداران استان یزد و از فرماندهان تیپ‌ها و گردان‌های دوران هشت سال دفاع مقدس در این همایش به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه این هشت سال گنج‌های متعددی داشت اظهار داشت:
 
این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس اولین گنج دوران هشت سال دفاع مقدس را توکل به خدا دانست و عنوان کرد: ما به غیر از خدا به هیچ کسی توکل نکردیم و این را می‌دانستیم که اگر خدا بخواهد کار انجام می‌شود.
 
مسئول سازمان حفظ و نشر آثار سپاه پاسداران استان یزد با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ کشور جهان به رژیم بعث در این جنگ تحمیلی کمک می‌کردند عنوان کرد: امروز خود این کشورها از جمله مصر، سودان، اردن و کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی اعتراف می‌کنند که در جنگ به صدام کمک کردند.
 
فرهنگ‌دوست به اسرایی که ایران از ۱۵ کشور دنیا در این هشت سال گرفته بود اشاره کرد و گفت: ما در طول دوران هشت سال ‌دفاع مقدس یک میلیون نفر را به جبهه‌ها اعزام کردیم در حالی که به همین میزان جمعیت را فقط کشور مصر به عنوان کارگر به کارخانه‌های عراق اعزام کرد تا عراقی‌ها بتوانند در جنگ شرکت کنند و بیش از سه میلیون نفر از طرف رژیم بعث در این جنگ به کار گرفته شد.
 
وی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ما در عراق هیچ چیزی حتی از لحاظ نیروی انسانی هم برتری نداشتیم جز ایمانی که رزمندگان ما از آن برخوردار بودند و توکلی که به خدای متعال داشتیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..