معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده:

زنان روستایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی حمایت می‌شوند

معاون رئیس جمهور در امور ‌بانوان و خانواده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: زنان روستایی در حوزه تولید محصولات سالم و استاندارد کشاورزی حمایت می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز"معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد ‌و "‌احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با "آیت الله محمد رضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه یزد دیدار و گفت‌وگو کردند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در این دیدار با اشاره به وجود مرکز تخصصی حقوق کودک در استان یزد، ‌بیان کرد: این مرکز و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد بسیار خوب است و فعالیت‌های بسیار مناسبی در حوزه‌های حقوقی مرتبط با کودکان در این مرکز انجام می‌شود.
"‌معصومه ابتکار" ‌ادامه داد: لایحه‌ای هم در مجلس شورای اسلامی برای حقوق کودکان داریم که تعاریف خوبی را از بحث حمایت از کودکان، جلوگیری از خشونت علیه آنها و موارد مختلف دیگر عنوان کرده ایم.
وی افزود: نخستین پارک، کلینیک رشد و تقویت هوش کودکان ‌در استان نیز یکی دیگر از اقدامات بسیار خوبی است که در یزد اجرا شده است و قطعا تاثیر بسیار خوبی برای آینده‌ کودکان دارد.
ابتکار خاطرنشان کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی که در قانون برنامه ششم مطرح شده را در کشور تدوین کردیم و این موضوع که برای جایگاه زنان و مردان در جامعه عدالت قائل باشیم از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون رئیس جمهور در امور ‌بانوان و خانواده گفت: آموزش زنان روستایی برای تولید محصولات سالم و استاندارد یکی از طرح‌هایی است که در راستای توانمندسازی بانوان در دست اقدام داریم.
وی با بیان اینکه در این زمینه بانوان روستایی تاکنون چند برند تولید کرده‌اند که کار بسیار خوبی است و توسعه مناسبی هم پیدا کرده، ‌ادامه داد: صندوق‌های روستایی و جهاد کشاورزی هم حمایت‌های بسیار خوبی از این طرح داشته‌اند.
ابتکار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این طرح نه تنها زمینه‌ای برای توانمندسازی و درآمدزایی زنان سرپرست خانوار روستایی را فراهم می‌آورد بلکه غذای سالم و به دور از مواد شیمیایی را به جامعه عرضه می‌کند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..