استاندار یزد تاکید کرد:

با‌لندگی یزد مدیون مشارکت بانوان استان در همه حوزه‌هاست/ ضرورت ایجاد اشتغال برای زنان و دانش‌آموختگان بومی استان

استاندار یزد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خاطرنشان کرد: با‌لندگی امروز یزد مدیون مشارکت بانوان استان در همه حوزه‌هاست.

به گزارش یزدی نیوز نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور "معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، معاونان استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این شورا در سالن کوثر برگزار شد.

‌استاندار یزد در این نشست با اشاره به اینکه "بخش زیادی از افتخارات و بالندگی امروز یزد مدیون بانوان استان است"، گفت: آمار مدیران زن در استان یزد با جهش خوبی روبه‌رو بود‌ه و این روند تقویت می‌شود.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: اگر امروز به ۲۶ سال صدرنشینی کنکور سراسری می‌بالیم، بخش عمده‌ای از این افتخار به واسطه مدیریت خوب زنان در خانواده است.
وی افزود: اگر موفقیت‌های دیگرمان را هم مورد ملاحظه قرار دهیم این نقش محوری زنان در خانواده است که چنین شرایطی را برای موفقیت در استان یزد فراهم کرده است.
استاندار یزد تصریح کرد: امیدواریم از مسیر سند‌ ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان بتوانیم به تحکیم بنیان خانواده برسیم، هرچند که انکار نمی‌کنیم در استان یزد با چالش‌هایی در ارتباط با خانواده روبه‌رو هستیم.
 
 
فرصت های بسیار خوبی برای نقش‌آفرینی زنان استان فراهم شده است
 
 
"طالبی" در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث مدیریت زنان فرصتهای بسیار خوبی در استان یزد فراهم شده و ما نخستین معاون استاندار و بخشدار زن را منصوب و فرصت‌های متعددی را برای نقش‌آفرینی زنان در سلسله مراتب اداری و مدیریت استان یزد فراهم کردیم.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان ادامه داد: جهش بسیار خوبی در استان یزد در بحث مدیریت زنان در سال‌های گذشته داشتیم که در آینده هم این رتبه در استان یزد تقویت می‌شود.
‌وی افزود: در بخش اشتغال، استان یزد از بالاترین استان‌ها با نرخ بیکاری زنان ‌است و شاید عمده دلیل بالا رفتن نرخ بیکاری بانوان در استان یزد به وضعیت زنان بیکار استان یزد باز می‌گردد.
استاندار یزد عمده دلیل این وضعیت را ناشی از وجود فرصت‌های شغلی مغایر با تحصیلات و ویژگی‌های زنان در استان دانست و خاطرنشان کرد: سعی ما این است که این فر‌آیند را اصلاح کنیم و ایجاد اشتغال دانش بنیان و صنایع پاک را در راستای همین اصلاح در اولویت‌های خود قرار داده ایم.
"طالبی" ادامه داد: ما فرصت‌های شغلی زیادی داریم که نیروهای بومی ما نه تمایلی به حضور در این فرصت‌ها دارند و نه اساسا با تحصیلات آنها مرتبط است ‌و به همین دلیل هم یزد به عنوان سومین استان مهاجرپذیر کشور معرفی می‌شود.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در دست انجام داریم به‌دنبال آن هستیم که بتوانیم تا یک سال و نیم آینده فرصت‌های شغلی جدید در یزد ایجاد شود و نرخ بیکاری استان را تک رقمی کنیم.‌
گفتنی است در پایان این نشست، سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان به تصویب اعضاء شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ‌رسید.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..