استاندار یزد:

آمار مدیران زن در یزد جهش بسیار خوبی داشت

استاندار یزد با اشاره به اینکه بخش زیادی از افتخارات یزد مدیون بانوان است گفت: آمار مدیران زن در استان یزد با جهش خوبی روبه‌رو بود و این روند تقویت می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با بیان اینکه یزد بالندگی امروزش را مدیون مشارکت زنان در همه عرصه‌ها است اظهار داشت: اگر امروز به ۲۶ سال صدرنشینی کنکور سراسری می‌بالیم، بخش عمده‌ای از این افتخار به واسطه مدیریت خوب زنان در خانواده است.

 
وی تصریح کرد: اگر موفقیت‌های دیگرمان را هم مورد ملاحظه قرار دهیم این نقش محوری زنان در خانواده است که چنین شرایطی را برای موفقیت در استان یزد فراهم کرده است.
 
استاندار یزد تصریح کرد: امیدواریم از این سند بتوانیم در راستای تحکیم بنیان خانواده در استان یزد قدم برداریم گفت: انکار نمی‌کنیم که در استان یزد با چالش‌های متعددی در ارتباط با خانواده روبه‌رو هستیم.
 
طالبی بیان کرد: در بحث مدیریت زنان قدم‌های بسیار خوبی در استان یزد برداشته شده و ما نخستین معاون استاندار زن، نخستین بخشدار زن را منصوب کردیم و فرصت‌های متعددی را برای نقش‌آفرینی زنان در سلسله مراتب اداری و مدیریت استان یزد فراهم کردیم.
 
وی افزود: جهش بسیار خوبی در استان یزد در بحث مدیریت زنان در سال‌های گذشته داشتیم که در آینده هم این رتبه در استان یزد تقویت می‌شود.
 
استاندار یزد ادامه داد: در بخش اشتغال استان یزد یکی از بالاترین استان‌ها با نرخ بیکاری زنان است و شاید عمده دلیل بالا رفتن نرخ بیکاری زنان در استان یزد به وضعیت زنان بیکار استان یزد باز می‌گردد.
 
طالبی عمده دلیل این وضعیت را ناشی از وجود فرصت‌های شغلی مغایر با تحصیلات و ویژگی‌های زنان در استان دانست و افزود: سعی ما این است که این فرایند را مقداری اصلاح کنیم و ایجاد اشتغال دانش بنیان و صنایع پاک را در راستای همین اصلاح در اولویت‌های خود قرار دادیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ما فرصت‌های شغلی زیادی داریم که نیروهای بومی ما نه تمایلی به حضور در این فرصت‌ها دارند و نه اساسا با تحصیلات آنها مرتبط است به همین دلیل هم یزد به عنوان سومین استان مهاجرپذیر کشور معرفی می‌شود.
 
استاندار یزد گفت: با اقداماتی که در دست انجام داریم به‌دنبال آن هستیم که بتوانیم تا یک سال و نیم آینده فرصت‌های شغلی جدید در یزد ایجاد شود و نرخ بیکاری استان را تک رقمی کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..