اشتغال دختران فارغ‌التحصیل بیکار بیش از هر موضوعی مورد توجه قرار گیرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه سند زنان و خانواده در ۱۴ استان کشور ثبت شد گفت: اشتغال دختران فارغ‌التحصیل بیکار بیش از هر چیزی مورد توجه باشد.

به گزارش یزدی نیوز معصومه ابتکار در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد  اظهار داشت: دومین کارنامه علملکرد دستگاه‌های دولتی را به مناسبت هفته دولت ارائه دادیم که استان یزد نسبتا رتبه قابل قبولی در کشور دارد و در حال حاضر ۱۲.۴ درصد مدیران استان یزد زنان هستند که رتبه هشتم کشوری را کسب کرده است.

 
وی تصریح کرد: استفاده از توان زنان علاوه بر اینکه به واسطه تحولاتی که در جامعه اتفاق افتاده یک ضرورت است، کار هوشمندانه‌ای است که در راستای توسعه کشور باید استفاده شود.
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تعادل کارهای خانه و مدیریتی باید در جامعه وجود داشته باشد اظهار داشت: باید تعادلی در جامعه به‌وجود بیاید که دختران ما بتوانند ازدواج کنند، فرزند داشته باشند و شاغل هم باشند.
 
ابتکار ادامه داد: مرخصی ۹ ماه بعد از زایمان و توجه به ساعت‌های قابل انعطاف کاری برای بانوان دارای شرایط از جمله مسائلی است که نشان می‌دهد ایران به حقوق بانوان توجه ویژه‌ای دارد.
 
 
وی با بیان اینکه یکی از اهدافی که از ابتدا در قانون اساسی ما وجود داشت، موضوع عدالت به عنوان بحثی پیچیده با ابعاد مختلف است گفت: اگر موضوع عدالت را در همه ابعاد و ضوابط نگاه کنیم، یقینا یکی از ابعاد عدالت جنسیتی است که در قانون هم به صورت ویژه دولت را نسبت به این موضوع مکلف کرده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: قرار شده که برای نخستین بار بسیاری از شاخص‌ها و آمارهایی که مرتبط با عدالت جنسیتی است در سالنامه آماری کشور ارائه شود.
 
ابتکار عنوان کرد: در موضوع آمار و پس از آن بر اساس ماده ۱۰۱، شاخص‌های عدالتی جنسیتی تدوین شد و مبتنی بر این شاخص‌ها، بحث عدالت جنسیتی در ۸ محور اصلی از جمله اشتغال، حقوق، امنیت، مشارکت اجتماعی، مشارکت اقتصادی، آموزش و بهداشت در نظر گرفت و از سال ۹۶ با استان‌ها وارد صحبت شدیم که هر استان سند وضعیت زنان و خانواده را تدوین کند.
 
وی افزود: این مسئله از اهمیت بالایی برخودار است که ضرورت برنامه ریزی در حوزه زنان و خانواده را بر مبنای آمار و اطلاعاتی قرار دادیم که از آمار و اطلاعات موجود در استان قرار دادیم.
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: الان مسئله اشتغال دختران فارغ التحصیلمان را باید به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم و در زمینه‌های مختلفی که استان یزد در آن ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد اشتغال این بخش را مورد توجه قرار دهیم.
 
ابتکار خاطرنشان کرد: ظرفیت گردشگری، میراث فرهنگی، بوم‌گردی، صنایع دستی و مسائل مختلف دیگر زمینه‌های بسیار خوبی است که در استان یزد به وفور یافت می‌شود و باید از این ظرفیت‌ها به شکل درستی استفاده شود.
 
وی عنوان کرد: به طور خاص طرح‌هایی را با وزارت کار تحت عنوان توان افزایی زنان در مشاغل خانگی با هدف قرار دادن زنان سرپرست خانوار در حال انجام داریم که بتوانیم بخشی از مشکلات در حوزه زنان و خانواده را به ویژه برای زنان سرپرست خانوار برطرف کنیم.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..