استاندار یزد:

سازمان تبلیغات ارتباط روحانیت و مردم را تقویت کند

استاندار یزد با بیان اینکه روحانیت همواره از جایگاه ویژه ای برای مردم برخوردار بوده است، گفت: سازمان تبلیغات باید ارتباط میان روحانیت و مردم به ویژه نسل جوان را تقویت کند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه بنا و اساس استانداری تعامل با تمامی دستگاه ها است، اظهار داشت: سازمان تبلیغات در شرایط کنونی رسالت حساسی بر عهده دارد و آن ارتقاء سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در جامعه است .

 
وی با بیان اینکه به دلایل مختلف اعتماد عمومی در جامعه کاهش پیدا کرده است، افزود: مسئولیت تقویت این اعتماد بر عهده نهادها و افرادی است که به نوعی تبلوری از خود نظام هستند چه کسانی مثل ما که مسئولیت اجرایی داریم و چه کسانی که به عنوان اقشار تاثیرگذار در نظام شناخته می شوند.
 
طالبی تصریح کرد: لذا نحوه فعالیت سازمان تبلیغات می تواند بسیار مهم باشد و در این جهت باید سازمان تبلیغات نقشی فراتراز مسائل و بودجه های تعریف شده برای خود را در سطح جامعه ایفا کند.
 
استاندار یزد گفت: سازمان تبلیغات باید به دنبال تقویت ارتباط روحانیون با مردم باشد تا بتواند به عنوان به یک سازمان تاثیرگذار در استان نقش آفرینی کند.
 
طالبی با بیان اینکه ما در بسیاری از موارد در حوزه فعالیت های دینی به دنبال کارهای سلبی بوده ایم، افزود: این ریشه بسیاری از معضلاتی است که پس از ۴۰ سال در کشور نه تنها کاهش بلکه افزایش هم داشته اشت لذا باید به سمت کارها ی ایجابی تغییر رویه دهیم.
 
وی تصریح کرد: باید به جای اینکه تنها در جامعه ایجاد محدودیت کنیم با تشکیل شوراهایی به دنبال ارائه برنامه و فعالیت های جدید در حوزه فعالیت های دینی فرهنگی باشیم و ما هم به سهم خود آماده حمایت هستیم.
 
استاندار یزد اظهار داشت: نگاه تعاملی با سایر نهادها، دستگاه ها، تشکل ها و … می تواند در پشت پرده خود تزریق احاساس مسئولیت را به سایر بخش ها به همراه داشته باشد که این نگاه منشا اثرات خیر بسیاری خواهد بود.
 
طالبی تصریح کرد: روحانیت باید فاصله خود را با مردم کم کنند و تنها مردم را آدم های اطراف خود ندانند بلکه مردم جمع گسترده تری هستند و باید در این جمع حضور داشته باشند ضمن اینکه این روحیه را باید در همه مسئولان نیز گسترش دهیم به گونه ای که مردم مسئولان را در دسترس احساس کنند و در این مسیر روحانیون باید پیش قدم باشند.
 
وی با گلایه از خالی شدن برخی از فضاها از نیروهای مومن و انقلابی گفت: این عدم حضور به بهانه های مختلف می تواند اثرات منفی بسیاری را به همراه داشته باشد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..