شناسایی ۴۰۰ ساختمان بلند مرتبه در استان یزد

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:با اجرای طرح آمار برداری از ساختمان‌های بلند مرتبه، تعداد ۴۰۴ ساختمان بلند مرتبه در استان شناسایی شد.

به گزارش یزدی نیوز بشیری در چهارمین نشست شورای فنی استان یزد با اشاره به اینکه طرح آمار برداری از ساختمان‌های بلند مرتبه با همکاری دفتر فنی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سال ۱۳۹۷ اجرا شد، افزود: با اجرای طرح آمار برداری از ساختمان‌های بلند مرتبه و بر اساس معیار‌های دفتر فنی وزارت کشور، تعداد ۴۰۴ ساختمان بلند مرتبه در استان شناسایی شده است.

بشیری افزود: فهرست ۴۰۴ ساختمان بلند مرتبه ۶ طبقه به بالا و با ارتفاع سازه بیش از ۲۳ متر تهیه شده و موقعیت مکانی و اطلاعات توصیفی این ساختمان‌ها بر روی سامانه جامع SDI شهری وارد شده است.
وی گفت: بر اساس پیگیری شهرداری و نیز سازمان نظام مهندسی استان، وضعیت نهایی این ساختمان‌ها نظیر مغایرت یا عدم مغایرت با نقشه‌های مصوب، میزان رعایت مقررات ملی ساختمان و وضعیت ایمنی ساختمان مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: بر اساس مصوبه شورا مقرر شد تا کارگروه نظارت دبیرخانه شورای فنی، ضمن دعوت از دفتر فنی استانداری جهت ارائه گزارش از ساختمان‌های بلند مرتبه، گزارش جمع بندی شده به همراه گزارش بازدید میدانی را به شورای فنی استان برای بررسی نهایی ارائه کند.
بشیری گفت: تسهیل در استفاده از ظرفیت بند "و " تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ موضوع شیوه تسویه مطالبات پیمانکاران ازدولت و همچنین بدهی افراد به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری از طریق صدور اسناد (اوراق) خزانه را (تهاتر بدهی‌های بانکی با مطالبات از دولت) از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..