مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد:

حضور جوانان در جمعیت هلال احمر یک ظرفیت ارزنده و افتخارآفرین است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: حضور جوانان توانمند و مستعد در جمعیت هلال احمر یک ظرفیت ارزنده و افتخارآفرین است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ دکتر محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در مراسم اختتامیه اردوهای منطقه ای نشاط و امید که به میزبانی هلال احمر استان یزد در هتل صفاییه با حضور ناظر سازمان جوانان هلال احمر ، معاون دانشگاه یزد و دیگر مسولین استان و اعضا شرکت کننده کانون های جوانان و دانشجویی چهار استان کرمان، فارس ،خراسان جنوبی و یزد برگزار شد، عنوان کرد:فعالیت های هلال احمر به خصوص در حوزه جوانان دارای ارزش فراوانی است و این جمعیت اهداف والایی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: حضور جوانان توانمند و مستعد در جمعیت هلال احمر یک ظرفیت ارزنده و افتخارآفرین است.

حرازی زاده گفت: اگر هر یک از این اهداف سرلوحه داوطلبان و نیروهای هلال احمر باشد،در جامعه بهترین ارزشها نهادینه می شود.

وی افزود:اهداف هلال احمر در جهت نوع دوستی و کرامت انسانی تعریف می شود و جزء وظایف اصلی نیروها و داوطلبان توجه به این اصول مهم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد:این جمعیت برای خدمات بشردوستانه و خدمت به عموم مردم تلاش می کند و کاری به رنگ و نژاد ندارد.

حرازی زاده با اعلام اینکه علاوه بر جذب افراد توانا باید آموزش نیروها و تکمیل تجهیزات را مورد توجه قرار دهیم، تاکید کرد:باید یک عده نیروی جوان پای کار و توانمند و خلاق داشته باشیم تا در خدمات و شرح وظایف حضوری جدی داشته باشند.

وی بیان کرد:به لحاظ پتانسیل نیروی انسانی و جوانان می توانیم در سایر فعالیت های اجتماعی و در حوزه پیشگیری به جامعه کمک کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: اگر هزار نفر را آموزش دهیم،حداقل ۱۰۰۰ نفر در جامعه داریم که رفتار غیر بشردوستانه انجام نمی دهند و این ارزش زیادی دارد.

وی گفت:این افراد می توانند به عنوان اشائه دهندگان فرهنگ دوستی و داوطلبانه به نهادهای خیریه کمک کنند و رفتارهای انسانی و اخلاقی و بشردوستانه را نهادینه کنند.

نیکوکاری و نوع دوستی و بشر دوستی ریشه در تاریخ و تمدن ما دارد

ناظر سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: نیکوکاری و نوع دوستی و بشر دوستی ریشه در تاریخ و تمدن ما ایرانیان دارد.

موسی دمیر چی لو ناظر سازمان جوانان هلال احمر در مراسم اختتامیه اردوهای منطقه ای نشاط و امید که به میزبانی هلال احمر استان یزد برگزار شد عنوان کرد:این مراسم فرصت ارزشمندی برای دیدار و تبادل تجربه از استان های مختلف بود که باید غنیمت دانست.

ناظر سازمان جوانان هلال احمر کشور با گرامیداشت عید غدیر افزود:غدیر رویداد مهم تاریخی است،در این روز بهترین بشر دوست جهان به عنوان مظهر بشر دوستی به جهان معرفی شد.

وی اظهار کرد:امام علی(ع) می فرماید دامنه محبت و خوبی های خود را بر همه انسان ها گسترش بده چون یا برادر دینی تو اند یا برابر انسانی تواند،این حدیث نشان دهنده جایگاه دین در خدمات بشردوستانه است.

دمیر چی لو خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۰۲ در مرداد ماه و همزمان با روز عید غدیر جمعیت هلال احمر تاسیس شد و ۹۶ سل قبل این نهاد بشردوستانه پا گرفت.

وی گفت:البته بشر دوستی و نوع دوستی سابقه ۹۶ ساله در ایران ندارد چند سال قبل لوحی را در رکن آباد یزد کشف کردند که به سده ۷ هجری تعلق داشت و در آن واقف یزدی وقف کرده بود برای کودکانی که شغلشان آب فروشی است تا اگر کوزه ای شکست از طریق وقف جبران شود تا به دامان مشکلات نیفتند.

ناظر سازمان جوانان هلال احمر کشور بیان کرد:به ویژه در شرایط فعلی که آسیب های زیادی کشور را تهدید می کند باید چنین حرکت هایی اتفاق بیفتد بنده در شورای عالی فرهنگی این را اعلام کردم، باید نیازها را بشناسیم و بر اساس ان برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد:گاهی حل نشدن مشکلات به دلیل آن است که اصلا به خوبی شناسایی نمی شوند باید با مهارت نیاز جامعه را تشخیص و متناسب با آن راهکار ویژه ارائه دهیم.

دمیر چی لو عنوان کرد:باید در خدمات جمعیت از سبک و شیوه های نوین برای مخاطبین مختلف استفاده کنیم و با برنامه ریزی های مدون اهداف را پیش ببریم و اصول بشردوستانه را در قالب مدیریت کانون ها مرور کنیم.

وی بیان کرد:در این اردوها ۷ اصل مهم و مفاهیم اساسی به خوبی تبیین شد و مباحثی چون کمک های اولیه در حوادث و حمایت های روانی و ارزش گذاری خدمات داوطلبانه مورد بررسی قرار گرفت.

خدمات داوطلبانه و بشر دوستانه را باید نهادینه کرد

دبیر شورای مرکزی کانون های جوانان کشور گفت:با استفاده از ظرفیت های موجود باید خدمات داوطلبانه و بشر دوستانه را باید نهادینه کرد.

عزیزاله رحمتیان نیا بیان کرد:میزبانی استان یزد و زحماتی که در برگزاری اردوها کشیده شد جای تقدیر دارد.

دبیر شورای مرکزی کانون های جوانان کشور افزود:اردوهای امسال با سالهای قبل تفاوت زیادی دارد و امسال به صورت منطقه ای برگزار شد در این اردوها که با حضور اعضای مجمع برگزار شد بازخوردها و نظر ها را جمع بندی کردیم و به نتایج خوبی دست یافتیم.

وی اظهار کرد:در این نظر سنجی ها متوجه شدیم اگر اردوها منطقه ی برگزار شود بازدهی خوبی دارد البته نظریات دیگری نیز به دست آمد که در دوره های بعدی مورد توجه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: اعضای شورا مرکزی که نماینده شما هستند باید مطالبه گری داشته باشند آن ها در کنار مدیران در تصمیم سازی ها مشارکت می کنند و نمایندگان شما در شورای مرکزی به عنوان تسهیل گر و مدرس کارگاههای مدیریت کانون ها هستند.

وی گفت:ما قدردان سازمان جوانان بابت اعتمادی که به شورای مرکزی داشتند هستیم دغدغه ها را شنیدیم و آن ها جمع بندی شد و مطالبات را به سازمان منتقل می کنیم.

وی بیان کرد:همه ما در کارهای مدیریت کانون برای خدمات داوطلبانه و بشر دوستانه جمع شدیم و کارگاه انتقال تجربیات را برگزار کردیم باید به خوبی در نقشی که داریم موثر باشیم امید است در شورای مرکزی نقش مثبتی را ایفا کرده باشیم و آموزش ها را مورد استفاده قرار دهیم.

بخش نظردهی بسته شده است..