دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خبر داد؛

اقتصاد اخلاق و بهره‏‎گیری از اندیشه نخبگان در راس امور دفتر یونسکو در یزد

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به بهره‌مندی دفتر کمیسیون ملی یونسکو در یزد از پوشش فکری و اندیشه نخبگان این استان، گفت: جهان پس از گذراندن دوران مدرنیته دوباره به اصل خود نزدیک می‏شود و تمدن اسلامی تنها تمدنی است که به طور همزمان به علم و اخلاق توجه دارد .

به گزارش یزدی نیوز «حجت‌الله ایوبی» در مراسم گشایش نخستین دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو در یزد با اشاره به تجربه موفق ورود یونسکو به استان‌ها، اظهار کرد: آیین ‎ های اماکن و گذشته ایران در خارج از محیط پایتخت، میراث‏های ناملموس و ملموس این سرزمین هستند و درک آنها تنها در تهران به عنوان پایتخت منصفانه نیست بلکه باید با تمرکززدایی به شناخت بیشتر این میراث بپردازیم.

 
وی اقدام به گشایش دفتر کمیسیون ملی یونسکو در یزد را اقدامی بجا و مطلوب خواند و گفت: یزد دومین شهر میراث جهانی است که میراث ملموس و ناملموس زیادی دارد و با تغییر جایگاه شهرداری ‎ ها به مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری شاهد اتفاقی میمون و مبارک در یزد هستیم.
 
وی یکی از مهمترین وظایف یونسکو را ایجاد ارتباط دو جانبه بین کشورها و تبادل اندیشه و ایدهها در میان جوامع مختلف ذکر کرد و گفت: یزد به یکی از هفت شهر یادگیرنده یونسکو پیوسته است که اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود و باید این عامل موجب رونق دوچندان گردشگری یزد شود که این دفتر نیز در تحقق این مهم، همراه خواهد بود .
 
ایوبی از بهره‌مندی کمیسیون ملی یونسکو در یزد از پوشش فکری و اندیشه نخبگان این استان یاد کرد و گفت: سازمان یونسکو همواره حامی ایده‌هایی با ریشه در آیین، اندیشه، تاریخ و تمدن است و یزد می ‎ تواند در این زمینه الگویی برای تمام کشور باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: با شناسایی تفاوت‌ها و مزیت‌های نسبی یزد می‌توانیم آن را به شایستگی به جهانیان معرفی کنیم چرا که در این زمینه انگیزه بیشتری در مدیریت ارشد استان و شهری وجود دارد .
 
وی با بیان این که اقتصاد اخلاق نیز به عنوان موضوع مهمی در جهان در دستور کار قرار دارد که منجر به ایجاد مشاغل پایدار خواهد شد، تاکید کرد: جهان پس از گذراندن دوران مدرنیته دوباره به اصل خود نزدیک می‏شود و تمدن اسلامی تنها تمدنی است که به طور همزمان به علم و اخلاق توجه دارد .
 
ایوبی در پایان با اشاره به یونسکو به عنوان سیستمی متشکل از شبکه‌ها، تصریح کرد: حق عضویت تنها سرمایه یونسکو محسوب نمی‌شود بلکه سرمایه یونسکو از جنس علم و آموزش و فرهنگ است و از آنجایی که یونسکو در تلاش برای شنیدن صدای تمام ملیت‌هاست، کشورهای تمامیت‌خواه در این سازمان جایگاهی ندارند .
 

بخش نظردهی بسته شده است..