رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تاکید کرد:

برخورد جدی و قانونی با متخلفان حوزه ساخت و ساز در استان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ‌بر برخورد جدی با متخلفان حوزه ساخت و ساز با ابزارهای قانونی دراختیار تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز "مهدی سالاری" در نشست خبری با اهالی رسانه استان ضمن اشاره به اختیارات قانونی نظام مهندسی ساختمان، تاکید کرد: با این ابزار قانونی با کسانیکه بخواهند با تخلف در ساخت و ساز چهره زیبای معماری شهر ‌یزد را مخدوش نمایند، برخورد جدی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بازار مسکن و ساخت و ساز در این حوزه بازاری ‌جذاب و دارای منفعت است و همین امر موجب شده تا در صنعت ساختمان مافیا و دلالان غیرمتخصص زیادی حضور داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: متأسفانه دولت ‌نیز علی رغم تلاش‌های فراوان نتوانسته بازار مسکن را آنگونه که شایسته است سر و سامان دهد و شاهد این هستیم که ساختمان سازی از طریق مراجع غیر رسمی در حال انجام است.
سالاری خاطرنشان کرد: در کشور به طور متوسط سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه ساختمان سازی انجام می شود و با توجه به این صنعت به راحتی می‌توان مشکل اشتغال را رفع کرد اما سودجویان و منفعت طلبان اجازه نمی‌دهند این مهم تحقق یابد.
وی ادامه داد: در حالیکه در صنایعی نظیر پتروشیمی باید حداقل ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرد تا شغل ایجاد شود، در صنعت ساختمان سازی می شود با ۲۵ میلیون تومان سرمایه گذاری یک شغل ایجاد نمود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان اینکه در کشور ایران ۷۷ ‌درصد ساخت و سازهایی که انجام می‌شود عمدتاً با هدف سرمایه گذاری است، گفت: تلاش ما در استان این است که در صنعت ساختمان یک زیست‌بوم جدید ایجاد کنیم تا بتوانیم ساماندهی بهتر و مطلوب تری به وضعیت ساخت و ساز دهیم و مردم نیز در خانه‌های خود احساس آرامش بیشتری داشته باشند.
سالاری در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به جامعه در زمینه اهمیت ساخت و ساز با کیفیت، خاطرنشان کرد: در این رابطه نیاز به خبرنگاران متخصص ‌داریم و در این راستا با همکاری مشترک شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان شبکه اطلاع رسانی جامعی ایجاد شده است که نیازمند همکاری اهالی رسانه و خانه مطبوعات استان نیز هستیم.
 

بخش نظردهی بسته شده است..