رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان:

فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ‌یزد جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای یزد جذب بازار کار می‌شوند و این دانشگاه، ‌دانش‌آموخته بیکار ندارد.

به گزارش یزدی نیوز  "‌سیدحیدر میرفخرالدینی" رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان ‌با اشاره ‌به نبود مشکل اشتغال بین فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای برخلاف بسیاری از دانشگاه‌های ‌استان، ‌گفت: هرچند آمارهای رسمی دلالت از اشتغال ۸۰ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه دارد ولی غالباً درخواست صنایع برای معرفی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در رشته‌های مختلف مهارتی بی پاسخ می‌ماند و به عبارتی می‌توان اعلام کرد که این دانشگاه فارغ التحصیل بیکار ندارد.

وی به تغییر نگرش جامعه در سال های اخیر به رشته‌های مهارتی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه برخلاف سال‌های قبل که عمدتا دانشجویان غیر بومی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان تحصیل می‌کردند اکنون بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه بومی خود استان هستند.
میرفخرالدینی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمارهای وزارت علوم از این دانشگاه که مربوط به تابستان سال ۹۷‌ می باشد، شمار دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در استان بالغ بر ۱۳ هزار نفر است که در ۱۲۴ کد رشته کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
‌وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای دو مرکز ویژه خواهران و هفت مرکز ویژه برادران است از تلاش برای راه اندازی دو مرکز جدید در شهرستانهای فاقد دانشگاه فنی و حرفه ای در استان یزد خبر داد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یکی از سیاست‌های مورد تاکید این دانشگاه را توسعه متوازن در تمام بخش ها خواند و گفت: خوشبختانه با جذب نیروی انسانی که اخیراً از طریق مراجع قانونی به صورت پیمانی در این دانشگاه مشغول به کار شدند و در آینده نزدیک نیز تبدیل ‌وضعیت خواهند شد اکنون نسبت دانشجو به کارمند در این دانشگاه به استاندارد ۲۵ دانشجو به ازای هر کارمند رسیده است.
وی به اعلام فراخوان جذب استادان حق التدریسی در این دانشگاه در آینده ای نزدیک از در حال انجام بودن ارزیابی و بازنگری در مورد فعالیت قریب به ۱۵ هزار استاد فعال در این دانشگاه خبر داد.
میرفخرالدینی در این مورد بر تعامل دانشگاه با سایر دانشگاه ها و حتی صنایع جهت بهره گیری از کارگاه ها و آزمایشگاه های آنها تاکید و اعلام کرد: خوشبختانه اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پژوهشی به این دانشگاه منجر به تامین و تکمیل تجهیزات کارگاهی دانشگاه نیز شده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان از اجرای طرح برند ملی در این دانشگاه جهت تامین قطعات برخی صنایع به دنبال تحریم های ظالمانه با همکاری خود صنایع خبر داد و ‌افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای استان دارای ۷۹ کارگاه و آزمایشگاه است که با پیوند دادن آنها با آزمایشگاه‌های صنایع سعی در ساخت قطعات مورد نیاز ‌داریم.
وی به کمک های خیرین این دانشگاه جهت ساخت و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها، خوابگاه ها و دیگر بخش های دانشجویی اشاره کرد و گفت: امسال از محدود استان های مجهز به پخت صنعتی غذای دانشجویی هستیم به نحوی که از ابتدای مهرماه غذای دانشجویی ۵ مرکز دانشگاه به صورت صنعتی پخش خواهد شد.
میرفخرالدینی‌ در پایان سخنان خود از افتتاح سالن آمفی‌تئاتر آموزشکده حضرت رقیه(‌س) با ظرفیت ۷۰۰ نفر و افزوده شدن آن به سالن‌های‌ ۳۵۰ نفری مرکز حضرت امام علی(‌ع) و ۱۵۰ نفری مرکز ‌آیت الله شهید صدوقی(‌ره) خبر داد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..