معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

نشاط و پویایی خانواده زیربنای مدیریت آسیب های اجتماعی/ توجه به مشارکت آفرینی بانوان در انتخابات

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست هم اندیشی مشاوران فرماندار در حوزه بانوان و خانواده بر توجه به اهمیت مشارکت آفرینی بانوان در جامعه به ویژه عرصه انتخابات تاکید کرد و نشاط و پویایی خانواده را زیربنای مدیریت آسیب های اجتماعی برشمرد.

به گزارش یزدی نیوز نشست هم اندیشی و برنامه ریزی مشاوران فرمانداران سراسر استان در حوزه بانوان و خانواده با حضور «احمد ترحمی» معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و «فاطمه دانش یزدی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری درشهرستان تفت-روستای طزرجان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست با ابراز خرسندی از ارائه و اجرای برنامه های هدفمند در حوزه بانوان و خانواده گفت:نگاه ما نسبت به جامعه نگاهی مبتنی بر تفکیک جنسیتی نیست و در این حوزه عنصر مطلوب حرکت بر محور حقوق شهروندی محسوب می شود.
«احمد ترحمی»افزود:در استان یزد شاهد رشد و حضور بانوان در مسئولیت های مدیریتی هستیم و اولین معاون استاندار و بخشدار زن نیز در این راستا منصوب شد که امید است بتوان از ظرفیت بانوان توانمند در سایر بخش ها نیز استان و کشور را بهره مند ساخت.
وی اظهار داشت:حاشیه نشینی،طلاق،اعتیاد،مفاسد اخلاقی و نقاط حاد و بحرانی (مناطقی با میزان بالای آسیب های اجتماعی) از آسیب های اجتماعی شاخص در کشور هستند و زنگ خطر بسیاری از آن ها در استان یزد نیز به صدا در آمده است.
معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد:با توجه به موضوعاتی که با آن روبرو هستیم ، نشاط و پویایی در خانواده به عنوان مهم ترین کانون نقش پذیری و زیربنای مدیریت آسیب های اجتماعی می تواند در این عرصه بسیار موثر واقع شود که نیازمند توجه ویژه از سوی تمام بخش ها است.
«احمد ترحمی» به مسئولیت جمعی و فعالیت همسو از سوی دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف در کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی تاکید و برنامه ریزی موثر،مطالبه گری و حساس سازی اجتماعی در این عرصه به ویژه از فعالان حوزه خانواده را خواستار شد.
ترحمی با اشاره بر اهمیت انتخابات دوم اسفند ماه در سال جاری افزود: بانوان علاوه بر شرکت در انتخابات می توانند مشارکت آفرین باشند و امید است با تکیه بر اصل همبستگی و توجه به شرایط فعلی کشور بتوانیم برگزاری انتخاباتی با شکوه و سالم را شاهد باشیم.
 معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان بیان کرد:حمایت از بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی در رشته های مختلف و توانمندسازی برای ورود به چرخه اقتصاد درتمام شهرستان ها مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می شود با تقویت حمایت و تسهیلگری از سوی بانک ها و دستگاه های اجرایی رشد قابل توجه ای را در این زمینه شاهد باشیم.
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..