مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد:

نماز جمعه محل حضور همه گرایش‌های سیاسی است/جلوگیری از توزیع تراکتهای اختلاف انگیز با نیروی انتظامی است

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با اشاره به برگزاری ۱۵ عنوان برنامه به مناسبت چهلمین سال بر‌گزاری نماز جمعه، خاطرنشان کرد: نماز جمعه محل حضور همه گرایش‌های سیاسی است و نباید ائمه جمعه از این تریبون تعلقات جناحی و حزبی خود را مطرح کنند.

به گزارش یزدی نیوز روز سه شنبه یکم مرداد ماه "حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی" در جمع اهالی رسانه استان در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یکی از برکت های اثربخش انقلاب اسلامی را اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه دانست و گفت: نماز جمعه محل حضور همه گرایش‌های سیاسی است و نباید ائمه جمعه از این تریبون تعلقات جناحی و حزبی خود را مطرح کنند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ادامه داد: شایسته ‌است خطیبان نماز جمعه با جذب حداکثری مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در مسیر تحقق اهداف نظام و منافع مردم گام بردارند.
وی افزود: مقام معظم رهبری همواره به ائمه جمعه تذکر داده‌ و تاکید کرد‌ه اند که این افراد وارد مسائل و حاشیه های سیاسی و جناحی نشوند و بر غنی سازی خطبه های نماز جمعه اهتمام ورزند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در تهران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی(‌ره) در پنجم مرداد ماه‌ ۱۳۵۸ اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۵ عنوان برنامه در قالب ستاد چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه تدوین شده است که نشست خبری با اهالی رسانه استان، میزبانی از اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، آیین رونمایی از پوستر چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه با حضور امام جمعه یزد و مقامات استان در امام‌زاده جعفر علیه السلام یزد از آن جمله است.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ادامه داد: گلباران قبور مطهر سومین شهید محراب حضرت آیت الله شهید صدوقی‌(‌ره) و فرزند برومندش امام جمعه فقید یزد مرحوم "حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی"، دیدار با خانواده ۱۲ شهید نماز جمعه شامل هشت مرد و چهار زن و خانواده ائمه جمعه متوفی و معرفی چهره های شاخص و نخبگان استان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های تدوین شده این ستاد ‌می باشد.
وی جایگزینی ائمه جمعه جوان به جای افراد مسن را از سیاست های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و استان یزد دانست و گفت: قصد داریم با فضاسازی مناسب در مکان های نماز جمعه و ارائه خدماتی مانند ‌میز خدمت و میز سلامت جمعیت بیشتری از مردم را برای اقامه نماز جمعه جذب نماییم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۸ نقطه از استان یزد شاهد اقامه نماز جمعه هستیم، در مورد ساخت ‌مصلی در محل ترمینال قدیم شهر یزد تصریح کرد: در حال حاضر زمین ساخت مصلی در محل مذکور اختصاص یافته و تاکید آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد این بوده است که در محل ترمینال قدیم یزد یک مجتمع فرهنگی با بخش‌های مختلف از جمله مصلی نمازجمعه ساخته شود و نقشه آن نیز آماده شده اما شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توجه به شرایط اقتصادی مجوز ساخت هیچ مصلای جدیدی را در کشور صادر نکرده است.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در پایان سخنان خود با محکوم کردن اقدام برخی افراد که با تو‌زیع به اصطلاح شب نامه ها و نصب روزنامه های دیواری در مسیر نماز جمعه قصد ناامیدکردن مردم را دارند، گفت: ستاد برگزاری نماز جمعه یزد با کسانی که می خواهند این آیین عبادی سیاسی را به مکانی برای اجرای اهداف و اغراض جناحی و سیاسی خود تبدیل کنند به شدت برخورد خواهد کرد.
 "محمد جواد حرزاده" مسئول ستاد نماز جمعه مرکز استان نیز در این نشست ضمن ارائه توضیحا‌تی در مورد برنامه‌های این ستاد در چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه، اظهار کرد: اولین نماز جمعه در شهر یزد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت سومین شهید محراب حضرت آیت الله شهید صدوقی(‌ره) برگزار شد و اسامی ائمه جمعه یزد در کتاب نجوم آیت الله سید جواد مدرسی آمده است.
‌حرزاده با بیان اینکه در ستاد اقامه نماز شهر یزد ۱۵۰ نیروی افتخاره داریم ، ادامه داد: ‌کنترل ورودی و خروجی و مکان مصلی با نیروهای این ستاد و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان است و اگر فرد یا افرادی در مسیر نماز جمعه به توزیع تراکت های اختلاف انگیز و نصب بنرهای سیاسی و جناحی مغرضانه اقدام کند وظیفه برخورد آن با نیروی انتظامی ‌است.
 
★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

۱ دیدگاه