معاون اول رییس جمهور در دیدار با استاندار و نمایندگان یزد:

جهت‌گیری توسعه یزد باید از طریق صنایع دانش بنیان دنبال شود

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که مردم ‌دارالعباده یزد همواره پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند، گفت: جهت گیری توسعه استان یزد باید از طریق صنایع دانش بنیان و فعالیت‌های مبتنی بر علم و فناوری دنبال شود .

به گزارش یزدی نیوز «اسحاق جهانگیری» در جریان دیدار با استاندار و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش علم و فناوری و برخورداری یزد از نیروی انسانی تحصیلکرده و دانشگاهی، اظهار کرد: جهت‌گیری توسعه استان یزد با توجه به محدودیت منابع آب باید به سمت صنایع دانش بنیان و فعالیت‌های مبتنی بر علم و فناوری هدایت شود.

 
وی افزود: استان‌هایی نظیر استان یزد که دانشگاه‌های مهم کشور را در خود جای داده‌اند، باید از توسعه صنایعی که به منابع آب نیاز دارد فاصله گرفته و مسیر توسعه را از طریق توسعه فناوری‌های نوین دنبال کنند چرا که این‌گونه فعالیت‌ها با سرمایه اندک، اشتغال و درآمدزایی فراوانی به همراه دارد.
 
معاون اول رییس جمهور از گردشگری به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه استان یزد نام برد و تصریح کرد: گردشگری یکی از بخش‌های مهم در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در همه کشورها محسوب می‌شود و ثبت شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو توجهات بین المللی را به این شهر جلب کرده و استفاده مطلوب از این ظرفیت به همراه تبلیغات مناسب، می‌تواند گردشگری استان را به میزان قابل توجهی توسعه دهد.
 
جهانگیری با اشاره به گزارشات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی استاندار یزد و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک فرصتی برای سفر به استان یزد فراهم شود تا از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته و تصمیمات لازم برای رفع دغدغه‌های مردم این ستان اتخاذ شود.
 
این مسئول مردم استان یزد را مردمی مومن و متدین توصیف کرد و افزود: مردم دارالعباده یزد همواره پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و هرگاه مشکل و خطری کشور را تهدید کرده، در صحنه حضور یافته و از انقلاب و نظام دفاع کرده‌اند.
 
وی گفت: استان یزد از هر نظر برای کشور اهمیت فراوانی دارد و باید برای حل مشکلاتی نظیر کمبود منابع آب در این استان چاره‌ای بیاندیشیم تا دغدغه مردم صبور و متدین این استان برطرف شود.
 
در این جلسه که «‌حسینعلی امیری» معاون‌ رئیس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، «‌محمدعلی طالبی» استاندار یزد گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد و به تشریح مسائل و مشکلات استان پرداخت.
 
‌گفتنی است؛ نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تنگناهای اصلی استان را مطرح و هر کدام گزارشی از مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود ارائه کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..