شناسایی افزون بر ۴۲ هزار بیمار دارای فشار خون بالا در یزد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در اجرای طرح بسیج ملی سنجش فشار خون ۸۰ درصد جمعیت گروه هدف استان در طرح شرکت کردند و در این پایش ۴۲ هزار و ۹۲ فرد مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند.

به گزارش یزدی نیوز دکتر ابراهیم سلمانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان ابرکوه افزود: در اجرای این طرح که از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیر ماه ۹۸ ادامه داشت، فشار خون ۴۵۱ هزار و ۱۸۳ نفر افراد بالای ۳۰ سال اندازه گیری و ثبت شد.

 
وی در ادامه به مشارکت افراد خیر در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: خیران استان یزد در مجموع چهار هزار میلیارد ریال در بخش سلامت استان کمک کرده اند.
 
سلمانی با تاکید بر اینکه این میزان کمک‌ها در فرایند یک دوره ۱۰ ساله است، افزود: این کمک‌ها در ساخت پروژه‌های بهداشتی و درمانی، خرید و تامین تجهیزات بیمارستانی هزینه شده است.
 
وی همچنین تصریح کرد: در این مدت برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی تعدادی زمین به ارزش هزار و ۵۷۶ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال واگذار شده است.
 
وی با قدردانی و مشارکت از همکاری خیران در تامین بخشی از نیازهای حوزه سلامت تاکید کرد: در مجموع ۸۷۹ نفر خیر در این حوزه همکاری دارند که ۴۸۱ نفر در حوزه شبکه‌ها و بقیه هم در حوزه بیمارستانی فعالیت و همکاری می کنند.
 
استان یزد ۲۰ باب بیمارستان دارد که از این تعداد ۱۳ مورد دولتی است که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی یزد فعالیت دارد که از این تعداد ۹ مورد مربوط به بخش زنان و زایمان است.
 
استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۵ درصد در آبادی‌ها و روستاها و بقیه در ۲۱ شهر زندگی می کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..