سرای فرهنگی رسولیان در یزد ساخته می شود

مراسم آغاز عملیات ساخت سرای فرهنگی رسولیان با حضور سرپرست دانشگاه یزد و بانی این طرح در محله گلچینان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز  این مراسم با نصب نمادین نخستین خشت‌های این بنا توسط سرپرست دانشگاه یزد و بانی نیکوکار این مجموعه آغاز شد.

 
این سرای فرهنگی در زمینی به مساحت ۸۱۰ مترمربع و در دو بخش مرمتی و ساخت انجام خواهد شد.
 
قرار است  310 مترمربع از این طرح پس از بازسازی و مرمت در اختیار مرکز پژوهش بین‌المللی بادگیر قرار گیرد و  500 مترمربع نیز به ساخت سالن‌های چند منظوره و کارگاه‌های آموزشی دانشکده هنر و معماری اختصاص یابد.
 
این مجموعه به احترام «حسن رسولیان» بانی نیکوکار آن، به نام سرای فرهنگی رسولیان نام‌گذاری شد و مدت زمان اجرای آن با مجموع زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع،  ۱۷ ماه خواهد بود.
 
دکتر «قاسم بریدلقمانی» سرپرست دانشگاه یزد در حاشیه این مراسم، در نشست با مسئولان دانشکده هنر و معماری این دانشگاه، از اقدامات انجام گرفته از سوی خیرین در دانشگاه یزد به ویژه خاندان رسولیان تجلیل کرد.
 
وی این طرح‌‌ها را دارای خیرات و برکات فراوان برای دانشگاه دانست و افزود: طرح‌های خیرساز از جمله طرح‌‌های بی دردسر و با برکت است که معمولا با سرعت و در موعد مقرر به بهر‌ه‌برداری می‌رسند.
 
برید لقمانی همچنین بر ضرورت تداوم سنت حسنه روضه‌خوانی در دانشکده هنر و معماری به عنوان یک میراث فرهنگی ارزشمند و معنوی تاکید و ابراز امیدواری کرد که معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، این آیین دیرپا را در تقویم فرهنگی به گونه‌ای لحاظ کند تا هر ساله با حضور دانشجویان و باشکوه هرچه تمام تر برگزار شود.
 
منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..