نخستین پویش فصل گرم کتاب در یزد برگزار شد

نخستین پویش فصل گرم کتاب به همت مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در پارک غدیر برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز در این برنامه سکینه قیصری مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری، به معرفی و قصه گویی قصه هایی از جلد اول مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب به نگارش مهدی آذر یزدی با عنوان «قصه های کلیله و دمنه» پرداخت.

 
شرکت کنندگان در این پویش در کارگاه های سفالگری به مربیگری امین الله دهقانی، کاردستی به مربیگری سکینه قیصری و نقاشی به مربیگری محبوبه زحمتکش، حضور یافته و تصورات خود را و آنچه را که در باره قصه ها دریافت کرده بودند، با همراهی والدین خلق کردند.
 
مریم حیدری، کارشناس فرهنگی و مسئول اجرایی پویش فصل گرم کتاب کانون پرورش فکری استان یزد اظهار داشت: این حرکت فرهنگی با هدف گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه بین کودکان و نوجوانان و خانواده ها با شعار آینده ساختنی است برگزار می شود.
 
وی افزود: از آنجا که فعالیت های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، با محوریت کتاب و کتاب خوانی انجام می شود، در این پویش نیز با خواندن کتاب و انجام فعالیت های متنوع فرهنگی و هنری، به دنبال آن هستیم که ضمن معرفی کانون و فعالیت هایش، در بحث کتاب و کتابخوانی نیز با حضور در جامعه و تشویق به مطالعه، قدمی برداریم و امیدواریم با حضور بیشتر خانواده ها، در این پویش به اهدافمان دست پیدا کنیم.
 
حیدری ضمن قدرانی از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در برگزاری نخستین پویش فصل گرم کتاب، از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان شریک فرهنگی و حامی پویش گرم کتاب، مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری یزد، قدردانی کرد.
 
 در نخستین پویش فصل گرم کتاب، شش مرتبه، قصه هایی از کلیله و دمنه برگرفته از جلد یک کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، با عنوان خرگوش باهوش، داوری گربه، سنگ پشت پرحرف، احتیاط روباه، حاضر جوابی بلبل و دوستی خرس برای بچه ها قصه گویی شد و آنها در فعالیت سفالگری، کاردستی و نقاشی شرکت کردند.
 
پویش فصل گرم کتاب، در طول ایام تابستان هر پنجشنبه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ در پارک غدیر برگزار می شود.
 
منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..