اجرای طرح غربالگری فشار خون توسط داوطلبان هلال احمر ابرکوه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه از اجرای طرح غربالگری فشار خون توسط داوطلبان هلال احمر این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ خلیل اکرمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه اظهار داشت : اعضا و داوطلبین جمعیت هلال احمر ابرکوه با مشارکت در طرح غربالگری فشار خون که توسط شبکه بهداشت و درمان اجرا میشود همکاری نمودند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه گفت : این طرح باهدف شناسایی افراد دارای فشار خون که تاکنون از بیماری خود اطلاعی نداشته اند در حال اجراست .

اکرمی با اشاره به اینکه فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور است اظهار داشت: بسیاری از افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، از این موضوع اطلاعی ندارند.

وی افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و تشخیص زودرس، و شروع دوره‌ مراقبت و درمان برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون را از اهداف راه‌اندازی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به طرح ها و برنامه های همسو با این پویش افزود: حوزه داوطلبان در قالب برپایی چادر سلامت، استقرار ایستگاه سلامت و اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم و دورافتاده، و نیز طرح ویزیت رایگان اقدامات لازم را جهت هر چه بهتر انجام شدن طرح مذکور انجام می دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..