افتتاح سه طرح توسعه صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت در یزد

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه جمعی از مسئولان ارشد اقتصادی استان سه طرح توسعه ای واحدهای تولیدی و صنعتی اشکذر، یزد و میبد را افتتاح کرد.

به گزارش یزدی نیوز «سعید زرندی» معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر خود به استان، امروز سه شنبه ۱۸ تیرماه به همراه استاندار و جمعی از مسئولان ارشد حوزه اقتصادی استان یزد، طرح توسعه‌ای یک شرکت صنعتی تولید سیم و مفتول غیرفنری را افتتاح کرد.

 
این طرح توسعه‌ای با اعتبار کل دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی فولاد اشکذر ساخته شده و تاکنون ۱۵ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریال سرماه گذاری ثابت در آن انجام شده است.
 
تولید انواع سیم و مفتول غیر فنری از فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی، پیچ فولادی ساده کربنی M12 و کوچک تر، پیچ فولادی ساده کربنی بزرگتر از M12 ، انواع مهره فولادی ساده کربنی M12 و کوچکتر و انواع مهره فولادی ساده کربنی بزرگ تر از M12 از جمله محصولات تولیدی این واحد صنعتی و فولادی است.
 
گفتنی است؛ این واحد فولادی برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
 
طرح توسعه جوهر دیجیتال کاشی میبد به بهره‌برداری رسید
 
معاون برنامه ریزی وزیر صنعت در ادامه سفر خود به استان طرح توسعه یک شرکت صنعتی رنگ و لعاب با تولید جوهر دیجیتال کاشی را در شهرک صنعتی جهان آباد میبد را بازدید و افتتاح کرد.
 
این طرح توسعه با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال دارای ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ تن کاشی است.
 
از مجموه کل سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ۶۲۳۴ هزار آن ارزی و ۱۴۹ میلیارد ریال آن سرمایه گذاری ثابت است که برای بیش از ۳۰ نفر اشتغال ثابت و پایدار ایجاد کرده است.
 
افتتاح طرح توسعه‌ای تولید نخ پلی استر در یزد
 
«سعید زرندی» معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از چند واحد صنعتی و تولیدی فعال استان بازدید و در ادامه طرح توسعه شرکت تولیدی نخ پلی استر یزد را افتتاح کرد.
 
این واحد تولیدی انواع نخ پلی استر در شهرک صنعتی یزد مستقر و طرح توسعه‌ای آن با صرف اعتباری بالغ ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
 
این واحد تولیدی در شهرک صنعتی یزد مستقر و نخ پلی استر تکسچره(اصطکاکی)، نخ فیلامنتی پلی استر نیمه آرایش یافته با فرآیند بچ (از چیپس یا گرانول) از جمله محصولات این واحد تولیدی در یزد است. 
 
ایجاد اشتغال پایدار برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم از جمله مهمترین ویژگی‌های این واحد تولیدی در استان یزد است. 
 
 
منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..