با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ نوع‌دوستی و ترویج خدمات داوطلبانه صورت گرفت؛

امضای تفاهمنامه جمعیت هلال‌احمر و اداره کل زندان‌های استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امضای تفاهمنامه جمعیت هلال احمر این استان با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان های استان یزد با حضور در جمعیت هلال احمر ضمن دیدار با دکتر محسن حرازی زاده مدیرعامل هلال احمر استان، تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه را امضا کرد.

دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در این دیدار اظهار داشت: این تفاهمنامه در راستای گسترش و اشاعه اصول و اهداف متعالی و بشر دوستانه و با تاکید بر سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه هر چه بیشتر به امور تربیتی و آموزشی نوجوانان و جوانان و به منظور تسهیل ارائه خدمات و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی ‏‏منعقد شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: این تفاهم نامه با هدف ارتقای دانش و میزان آگاهی و تقویت مهارت ها در زمینه امداد و کمک های اولیه و آمادگی در مواجهه با مخاطرات ویژه زندانیان، کارمندان، مددجویان، سربازان وظیفه و خانواده زندانیان منعقد شده است.

وی تصریح کرد: همکاری در برگزاری مانور ها و کلاس های آموزشی مورد نیاز با همکاری هلال احمر ، بهره گیری از توان کارشناسان متخصص هلال احمر استان در راستای توسعه برنامه های تدوین شده در زندان های استان ، کمک به معلولین و خانواده های نیازمند با همکاری هلال احمر از جمله زمینه های همکاری این تفاهمنامه است.

حرازی زاده افزود: آموزش دوره های امدادی به پرسنل سازمان زندان ها ، آموزش امداد و کمک های اولیه به  مددجویان ،خانواده های زندانیان ،برگزاری مانورهای مختلف جهت برآورد توان نیروها و توانمندسازی آنان ، کمک در توانبخشی و کمک به هزینه های اعضای مصنوعی مورد نیاز زندانیان بی بضاعت ، ایجاد شرایط مناسب جهت آموزش امدادی به زندانیان بخصوص کانون اصلاح و تربیت ، معرفی زندانیان با توانایی داوطلبی بعنوان داوطلب یار هلال احمر، کمک و مساعدت مالی و غذایی در خصوص سبد حمایتی خانواده زندانیان و …. از جمله تعهدات این تفاهم نامه ذکر شده است.

مدیرکل زندان های استان یزد در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات و فعالیتهای مجموعه هلال احمر استان گفت: این تفاهم نامه همکاری مشترک بین جمعیت هلال احمر استان و اداره کل زندان ها به منظور استفاده بهینه از ظرفیت موجود و توانایی های دو طرف منعقد شده است.

ذوالفعلی نژاد در این نشست همکاری و هماهنگی در ارائه برنامه های عملیاتی در اجرای تفاهم نامه در سطح دو سازمان را با ذکر نهادینه شدن، تعهد کاری و پیش قدم شدن برای هر گونه اقدامی سازنده را ملاک قرار داد.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اصلاح و تربیت زندانیان گفت : جمعیت هلال احمر استان داری ظرفیت ها و امکانات مناسبی است که می توان از این ظرفیت ها در راستای اصلاح و تربیت زندانیان و کاهش عود مجدد آنان به جرم استفاده کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توانایی هلال احمر در انجام امور حمایتی و آموزشی مثال زدنی است و  این جمعیت  در مواقع ضروری یار و مدد رسان مردم و حافظ خوبی برای آنان است، خاطر نشان کرد: تلاش در راستای آموزش و نهادینه سازی فرهنگ نوع دوستی، نیکو کاری، خدمات بشر دوستانه و عام المنفعه و فعالیت های خود امدادی به جوانان و نوجوانان زندانی و مددجویان کانون اصلاح و تربیت از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

بخش نظردهی بسته شده است..