شهید آیت الله صدوقی از مفاخر علمی و مذهبی یزد بود

امام جمعه ابرکوه گفت: شهید آیت الله محمد صدوقی یکی از مفاخر علمی، عملی و انقلابی بود که قبل از انقلاب محور فعالیت های علمی حوزه علمیه و یکی از استوانه های مذهبی استان یزد بود.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز دوشنبه در آستانه سالگرد سومین شهید محراب (آ یت الله صدوقی- ۱۱ تیر ماه) در نشستی افزود: این شهید بزرگوار، مردی از سلاله پاک تشیع علوی و ادامه دهنده راه ائمه معصومین بود.

 
وی اظهار کرد: این شهید در دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب در کشور، خصوصاً پیشوایی و جلوداری بخشی از انقلاب را در مرکز کشور به عهده داشت، دولت و ابهت انقلابی اش، سازمان اطلاعات و امنیت (ساواک) و دستگاه‌های امنیتی شاه را دچار ترس و اضطراب کرده بود.
 
رئیس حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه بابیان اینکه او یار و یاور امام خمینی (ره) و مردم محروم در تمامی صحنه‌های انقلاب بود، تصریح کرد: شهید صدوقی عابدی مخلص و زاهدی بی ریا بود و در خدمت مردم بودن هیچ احساس خستگی نمی‌کرد و همواره شخصیت بسیار مقاومی داشت.
 
امام جمعه ابرکوه یادآور شد: رابطه شهید صدوقی با حضرت امام (ره) رابطه مُرید با مُراد بود، او صادقانه نشان دادکه از یاران صدیق و باوفا و قدیمی امام امت بوده است.
 
حسینی ادامه داد: او یار حضرت امام (ره) در تمامی صحنه‌های انقلاب و یاور ملت محروم بود.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآورشد: سومین شهید محراب در مبارزه با طاغوت و طاغوتیان بسیار شجاع و فعال بود و چنان جاذبه قوی و نیرومندی داشت که در برخورد نخست، افراد را نسبت به انقلاب و اسلام و امام جذب می‌کرد.
 
حسینی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) پس از شهادت آن بزرگوار فرمودند، اینجانب دوستی عزیز که بیش از سی سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیک درک کردم از دست دادم و اسلام خدمتگزاری متعهد را و ایران فقیهی فداکار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد خاطرنشان کرد: شهید صدوقی در صف مقدم برای دستگیری خلق خدا بود.
 
شهید آیت الله صدوقی نماینده سابق حضرت امام خمینی (ره) و امام جمعه فقید یزد در ۱۱ تیر ۱۳۶۱ خورشیدی پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه در مسجد ملا اسماعیل از سوی منافقان به ضرب گلوله به شهادت رسید.
 
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..