شهردار یزد:

اجتماعی کردن اعتیاد بهترین راه مبارزه با مواد مخدر است

شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی عمومی نسبت به تهدید مقوله اعتیاد، گفت: رویکرد اجتماعی کردن اعتیاد بهترین راهکار مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است.

به گزارش یزدی نیوز «جمال الدین عزیزی» در جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» کاهش آسیب‌های اعتیاد و مواد مخدر را نیازمند رویکرد اجتماعی کردن مواد مخدر دانست و اظهار کرد: رویکرد اجتماعی کردن اعتیاد بهترین راهکار مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است.

 
وی افزود: موفقیت در اجرای برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی جامعه از انواع مواد مخدر نیازمند همکاری و همراهی آحاد جامعه و نهادهای این حوزه در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است.
 
شهردار یزد رویکرد اجتماعی کردن اعتیاد را رویکرد مثبت و تاثیرگذاری دانست و گفت: حضور و مشارکت مردم، ارکان ها و ارگانها در امر مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر می‌تواند منجر به موفقیت‌های زیادی شود.
 
عزیزی در ادامه با اشاره به روند روبه گسترش استفاده مواد مخدر، تصریح کرد: امروز مصرف مواد مخدر صنعتی در میان جوانان، این قشر حساس و تاثیر گذار جامعه را به سوی نابودی سوق داده است.
 
این مسئول با بیان این‌که یکی از دلایل افزایش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی این است که در آن جامعه هم افزایی کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: سرمایه‌های انسانی در هر جامعه مثل شعرا و هنرمندان، در ایجاد همبستگی اجتماعی نقش مهمی دارند که در بحران‌ها ایجاد ثبات می‌کنند.
 
 وی نقش اشتغال در کاهش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: برای کاهش میزان اعتیاد و اجرای عملی پیشگیری از گرایش به مواد مخدر باید به ایجاد فرصت های شغلی توجه کرد.
 
شهردار شهر جهانی یزد در پایان با بیان این‌که مهم‌ترین راه حل در رابطه با مقابله با پدیده اعتیاد پیشگیری و ارائه آموزش‌های صحیح به نوجوانان و جوانان خواهد بود، گفت: سیاست‌های مقابله با عرضه و درمان معتادان گرچه سیاست‌هایی لازم‌الاجرا خواهند بود، ولی بی شک در امر مقابله با اعتیاد کافی نخواهند بود و بر اساس پژوهش‌های انجام شده بهترین راه حل در کنترل و مقابله با اعتیاد پیشگیری و ارائه آموزش‌های مثمر ثمر به عموم افراد جامعه علی‌الخصوص نوجوانان و جوانان خواهد بود.
 
منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..