برگزاری جشنواره ساباط در یزد

no-thumbs

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد از برگزاری جشنواره ساباط در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز  ونوس عامری  اظهار داشت: با پیگیری کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر و با همکاری و محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه با عنوان ساباط با موضوع میراث فرهنگی یزد در تقویم وزارت ارشاد ثبت شد.

 
وی عنوان کرد: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی یزد در سطح ملی، ارتقای اقتصاد فرهنگی و گردشگری در دو بخش فیلم کوتاه و مستند در یزد برگزار خواهد شد که امتیاز این جشنواره در سال جاری برای یزد دریافت و پیشنهاد اولیه آن از شورای شهر به وزارت ارشاد اعلام شد و مورد موافقت قرار گرفت.
 
عامری بیان کرد: طرح جشنواره ساباط برگرفته از فرهنگ هنر و معماری یزد است و قرار است به صورت سالانه به میزبانی یکی از شهرهای ایران برگزار شود که امسال با موضوع میراث معنوی در یزد برگزار خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی فرهنگ و هنر یزد و قابلیت های فیلمسازان جوان یزد اعلام کرد و افزود: شهرهایی که قابلیت میراث فرهنگی و جهانی را داشته باشند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، تفاهم نامه ای در این زمینه آماده و آنالیز مشارکت هر یک از دستگاه های مرتبط را مشخص و به کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد ارائه کند.
 
منبع:مهر

بخش نظردهی بسته شده است..