شهردار یزد:

استفاده از پسماندها، تهدید زباله‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند

شهردار یزد تلاش برای کاهش آلاینده‌ها و پسماندها از جمله برنامه‌های شهرداری است، گفت: استفاده مجدد از پسماندها، تهدید زباله‌ها را به فرصت‌های ارزشمند اقتصادی و زیست محیطی تبدیل می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز «جمال‌الدین عزیزی» با بیان این‌که شهرداری یزد آمادگی دارد طرح ساختمان سبز و بدون زباله را اجرایی کند، اظهار کرد: افزایش جمعیت، حفاظت از منابع طبیعی، محیط زیست و بهینه‌سازی مصرف انرژی جزء اولویت‌های مدیریت کلان شهرداری یزد در زمینه آموزش و فرهنگ شهروندی است.

 
وی افزود: به دلیل پایان‌پذیر بودن منابع انرژی فعلی(سوخت‌های فسیلی) باید به دنبال جایگزینی مناسب، پایدار و مقرون‌ به ‌صرفه برای آن باشیم که راهی جز استفاده از دوچرخه نیست.
 
شهردار یزد یکی از روش‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی را آموزش و ترویج فن‌آوری‌ ساختمان‌های دوستدار طبیعت در ساخت و سازهای جدید دانست و گفت: تلاش برای کاهش آلاینده‌ها و پسماندها از جمله برنامه‌های شهرداری یزد است.
 
عزیزی در ادامه با بیان این‌که بازیافت و استفاده مجدد از پسماندها، تهدید زباله‌ها را به فرصت های ارزشمند اقتصادی و زیست محیطی تبدیل می‌کند، تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار در شهر یزد، باید تمامی حلقه‌های به هم پیوسته علمی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را با یکدیگر مورد توجه قرار دهیم.
 
این مسئول پویایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری را در برطرف شدن بسیاری از معضلات زیست محیطی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: یکی از مصادیق همدلی مردم و مسئولان در تفکیک از مبداء، پسماندهای شهری است که نیاز به برنامه ریزی جامع و منسجم و پژوهش محور دستگاه‌های اجرایی و عزم جدی و مشارکت اقشار مختلف مردم دارد.
 
وی با اشاره به جایگاه جهانی شهر یزد، زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی برای رفع معضلات زیست محیطی در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با همکاری و هماهنگی همه شهروندان، مسئولان و مدیران فعال بتوانیم در رفع و پیشگیری از ایجاد هر نوع آلودگی زیست محیطی در این خطه کویری موفق عمل نماییم.
 
شهردار یزد همچنین خواستار همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای انجام وظایف و مسئولیت‌های خطیر و حساس این مجموعه شد و خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت شهروندان، سرمایه ارزشمندی است که هرچه بیشتر و بهتر باید از آن بهره‌مند شویم.
 
منبع: ایسنا
 

بخش نظردهی بسته شده است..