تجلیل از برگزیدگان مرحله اول بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی در یزد

مراسم تقدیر از منتخبین مرحله اول بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رییس گروه استعدادهای درخشان، اساتید نماینده دانشکده ها و دانشجویان برگزیده در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز «زینل پور» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد در این مراسم با اشاره به این‌که المپیادهای علمی به صورت متمرکز و غیرمتمرکز انجام می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان سال سوم و چهارم کارشناسی از مسیر غیر متمرکز در این المپیاد شرکت کردند. منتخبین هر دانشگاه در قطب های ۱۰ گانه به رقابت می‌پردازند. دانشگاه یزد در منطقه ۶ به همراه دانشگاه های استان اصفهان وکهکیلویه و بویر احمد به مرکزیت دانشگاه اصفهان به رقابت پرداخت.

 
دکتر زینل پور افزود: دانشکده ها به روش های مختلف، منتخبین خود را برای شرکت در المپیاد معرفی کردند و از مجموع ۹۴ نفز از دانشجویان دانشگاه یزد، ۳۰ نفر در رشته گرایش های مختلف حائز رتبه شدند. این آمار درخشان و باعث افتخار انشگاه یزد است. البته توزیع منتخبین در همه رشته گرایش ها یکسان نبوده است.
 
 در برخی رشته ها نماینده ای نداریم. امیدوارم در تابستان بتوانیم علت عدم موفقیت برخی رشته ها را بررسی کرده و برای المپیادهای آینده برنامه ریزی کنیم.
 
وی اظهار امیدواری کرد که اسامی دانشجویان دانشگاه یزد در میان منتخبین مرحله نهایی باشد و گفت: برای برگزیدگان مرحله نهایی، امکانات و تسهیلات خوبی از جمله تسهیلات نظام وظیفه برای دانشجویان پسر، تحصیل در مقطع ارشد بدون شرکت در آزمون، استفاده از بورس وزارت علوم در مقطع دکترا، استفاده از تسهیلات اعزام به خارج از کشور و … در نظر گرفته شده است.
 
دکتر زینل پور با اشاره به این‌که مرحله نهایی این المپیاد مردادماه سال جاری در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می شود، برنامه سفر برای حضور در این مرحله را تشریح کرد.
 
منبع:ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..