یزد از لحاظ بانک برنامه های خلاق کتاب در کشور پیشگام است

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد گفت: این استان از لحاظ بانک برنامه های خلاق کتاب در سطح کشور سرآمد و از استان های پیشگام در این عرصه است.

به گزارش یزدی نیوز مجید جوادیان زاده شنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی بهاباد که با حضور فرماندار، امام جمعه، معاونان فرمانداری، بخشداران بخش مرکزی و آسفیچ و نیز اعضای شورای فرهنگ عمومی که با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار شد، بر ترویج فرهنگ کتاب به نسل جوان و نوجوانان تاکید کرد.

 
وی با بیان اینکه گستردگی شورای فرهنگ عمومی و مجموعه فرهنگی از جمله مسائل فراگیر است که همه باید در امتداد آن حرکت کنیم، گفت: با صرف برگزاری جلسات شوراهای فرهنگ عمومی باید کارهای میدانی انجام داد.
 
وی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۱۳۹۸، خاطرنشان کرد: همکاری بخش‌های فرهنگی استان ثمره‌اش کسب این عنوان بود.
 
جوادیان زاده با اشاره به داوطلبی ۱۷۰ شهر برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران، تاکید کرد: در این میان، یزد توانست به این عنوان مهم فرهنگی دست یابد و با توجه به فضای روانی و فکری که در کشور ایجاد می‌شود، باید افراد تاثیرگذار فرهنگی در استان حضور پیدا کنند.
 
وی تصریح کرد: شهرستان بهاباد با وجود محرومیت و دوری از مرکز استان انگیزه‌های خیلی قوی و خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و این انگیزه سبب ایجاد امید و انرژی می شود، باید تقویت شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد در ادامه با اشاره به اینکه موج عظیمی در تروبج فرهنگ کتابخوانی در استان به راه افتاده است، یادآور شد: یزد از لحاظ سرانه مطالعه کتاب رتبه سوم را از آن خود کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز نقش کتاب و مطالعه جهت ارتقاء فرهنگ عمومی بر همگان روشن است، ضرورت دارد، با استفاده از این ظرفیت باید در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه گام برداریم.
 
مدیرکل ارشاد اسلامی یزد با تاکید بر اینکه تلاش در استان باید حفظ و نگهداری عنوان برند پایتخت کتاب ایران باشد، تصریح کرد: ما می‌توانیم با برگزاری برنامه‌های بسیار خوب در سطح شهرستان به شکلی عمل کنیم که سال‌های بعد این عنوان به یکی از شهرستان‌های استان اختصاص یابد و سعی کنیم تا برای همیشه پایتخت جهانی کتاب از یزد خارج نشود.
 
جوادیان زاده در ادامه بر تجلیل از خیران کتاب در شهرستان تاکید کرد و افزود: از خیران و بانیان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی که در بهاباد فعالیت دارند و در قید حیات هستند تجلیل شود.
 
وی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال نشست‌های فرهنگی متعددی همچون کتاب‌خوان، نقد و تحلیل کتاب و نشست‌های تجلیل از ۲ نویسنده مطرح کشوری در قالب طرح ملی چهل قلم، اجرای طرح فرشته کتابخوان، راه اندازی اتوبوس سیار کتاب و… برگزار شد.
 
همچنین امام جمعه و فرماندار بهاباد بر ترویج فرهنگ کتاب در شهرستان و مطالعه تاکید کردند و خواستار تجهیز کتابخانه ها و راه اندازی کتابخانه های تخصصی در شهرستان شدند.
 
 
 
منبع:ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..