امام جمعه یزد: بارها به شهرداری یزد ایجاد پارک‌های بانوان را تذکر دادم

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت ایجاد پارک بانوان در محلات مختلف یزد گفت: بارها نسبت به این موضوع به شهرداری یزد تذکر دادم و خواستم که در محلات مختلف پارک بانوان ایجاد شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار شورای قضائی استان با وی که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با گرامیداشت این هفته و سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی(ره) اظهار داشت: شهادت این شخصیت ضایعه بزرگی برای انقلاب بود و همانطور که حیات و زندگی وی برای اسلام ارزش داشت و موثر و روح بخش بود، شهادتش هم اسلام را زنده و دشمن را منکوب و جریان نفاق را با همه تشکیلاتش رسوا کرد.

 
وی با بیان اینکه عظمت خون شهیدان ریشه منافقین را خشکاند در ارتباط با خصلت‌های شهید بهشتی گفت: ایشان از صفات و خصلت‌های بسیار خوبی بهره‌مند بودند که از جمله این خصائص، نظم ایشان بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه این نظم را شهید بهشتی از امام خمینی(ره) یاد گرفته بود گفت: شهید بهشتی همانند امام خمینی(ره) منظم بود و درارتباط با زمان حساسیت بسیار زیادی قائل بود.
 
ناصری یزدی ادامه داد:  نظم و سایر خصلت‌های بسیار خوبی که ایشان داشتند باید در کارهای ما بیاید و به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم از این خصائص در پیشبرد امور کشور استفاده کنیم.
 
وی یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی را دقت در رسیدگی به امور مردم دانست و عنوان کرد: تمام تلاش ایشان این بود که زمان کمی از مردم معطل شود ولی کارهای آنها به بهترین نحو ممکن برطرف شود.
 
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: جدی بودن و صریح بودن در ارتباط با پاسخ دادن موضوع دیگری بود که در سیره ایشان بود و سعی می‌کردند که هیچ کسی را رد نکند اما در عین حال دقت بسیار بالایی داشت.
 
ناصری یزدی افزود: در ارتباط با اخلاق هم ایشان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بود و اخلاق اجتماعی‌شان را به خوبی یادم هست که  زبانزد خاص و عام بود و ایشان نهایت احترام را در رفتار خود به کار می‌بستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: گیرایی و جاذبیت شهید بهشتی بسیار بالا بود و نسبت به خودش هم هیچ گونه تعلقی نداشت و نسبت به هیچ فردی کینه‌ای به دل نمی‌گرفت.
 
وی افزود: مرحوم شهید بهشتی با سیره و جاذبیت خود و همچنین با ویژگی بسیار برجسته اخلاق خوب اجتماعی خود، جلوی انحراف بسیاری از افراد را گرفت و تعداد بالایی از اشخاص را هم به سمت انقلاب جذب کردند.
 
امام جمعه یزد ادامه داد: وی در کارها دقت و در پرونده‌ها ظرافت بسیار زیادی داشت و همین موضوع هم سبب شده بود که اشتباهات وی در ارتباط با پرونده‌ها بسیار پایین باشد.
 
 ناصری یزدی تشخیص قضات نسبت به پرونده‌ها و تعیین تکلیف آنها بدون معطلی را از اهمیت بسیار بالایی برخودار دانست و افزود: گاهی در برخی پرونده‌ها چاره‌ای نیست و باید برای بررسی‌های لازم کمی پرونده را نگاه داشت ولی در بسیاری از پرونده‌ها نیازی به این موضوع نیست و می‌توان تحقیقات را در زمان معین انجام داد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: در شرایط فعلی دشمن از هر جهت در حال تهاجم است که یکی از این موارد در ارتباط با قضاهای مجازی و حرکت ترویج سبک زندگی آلوده غربی است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن به این وسیله به دنبال دور کردن افراد از مسیر حق و فروپاشی خانواده‌ها است گفت: الان یکی از اقداماتی که در حال افزایش در جامعه است، نگهداری سگ در خانه است که هم از لحاظ شرعی سگ حرام است و هم سبب شده که تعلقات افراد به خانواده کمتر و به این حیوان و یا سایر حیوانات خانگی افزایش یابد.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: بارها به شهرداری‌ها تذکر دادم که چند پارک اختصاصی بانوان و همچنین پارک‌هایی ویژه خانواده‌ها در سطح شهر یزد ایجاد کنند که فضای اختصاصی باری بانوان باشد و آنها بتوانند در این فضاها به تفریح و ورزش بپردازند.
 
ناصری یزدی تصریح کرد: تاکید ویژه‌ای که ما داریم این است که بانوان در فضاهایی با امکانات لازم و البته اختصاصی آنها به تفریح و ورزش بپردازند و برخی افراد به جای اینکه امکانات ویژه بانوان را فراهم کنند.
 
وی با بیان اینکه مخالفتی در ارتباط با ورزش بانوان در فضاهای اختصاصی نیست ادامه داد: هم در دوران شهردار قبلی و هم الان در جلسات به این موضوع تاکید اکید کردم که نسبت به ایجاد پارک‌های اختصاصی برای بانوان با امکانات لازم و خوب اقدام شود که بانوان بتوانند تفریح کرده و به ورزش در این پارک‌ها بپردازند به علاوه اینکه این پارک‌ها در محلات مختلف باشد که بانوان برای مراجعه به آن سختی نداشته باشند.
 
منبع:تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..