تاکید نماینده یزد و اشکذر بر لزوم مدیریت یکپارچه شهری

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری باید این موضوع را به طور جد دنبال کنند.

به گزارش یزدی نیوز سید ابوالفضل موسوی عصر شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: استاندار یزد و معاون عمرانی وزیر کشور در مراسم تکریم شهردار یزد بر اجرای مدیریت یکپارچه شهری در این شهر تاکید بسیار کردن

وی اظهار داشت: عدم یکپارچه سازی مدیریت شهری به شهر ها لطمه می زند و شهر توسعه نخواهد کرد.
 
وی در ادمه به بافت تاریخی شهر یزد اشاره کرد و افزود: شهر یزد به خاطر همین پهنای بافت تاریخی در دنیا شناخته شده و لازم است اعضای شورای شهر در این بافت قدم بزنند و مشکلاتی که در کنار تصاویر زیبای بناهای تاریخی وجود دارد رفع کنند.
 
مدیریت یکپارچه شهری، عزم همه مسئولان شهر را می‌طلبد
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست با اشاره به مدیریت یکپارچه شهری گفت: ما در همه زمینه‌ها از جمله اتباع، فضای سبز و فاضلاب شهری طرح هایی در دست داشتیم اما هیچ همکاری با ما نشد و همراهی صورت نگرفت.
 
غلامعلی سفید تصریح کرد: در زمینه مدیریت واحد شهری شورای شهر وارد شدیم ولی نتوانستیم کار را به گونه مطلوب پیش ببریم و باید تمام مسوولان استان به این موضوع کمک کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران، دستگاه‌های دولتی موظفند که برنامه‌های اجرایی خود را بعد از طرح در کمیسیون به شورا گزارش دهند و شورای شهر بررسی وبا برنامه‌های شهرداری تطبیق دهد و این موضوع ابلاغ شده اما ما دیدیم طرح آن با کندی پیش می‌آید و قرار نیست همکاری انجام شود.
 
وی افزود: در زمینه سرمایه گذاری در یزد نیز به نظر می رسد همه دست به دست یکدیگر داده اند که هیچ کاری نشود و این یک فاجعه است که مدیران و دستگاهها و فضای مجازی در جهت فراری دادن سرمایه گذار در یک مسیر هستند و اینکه مسئولان فقط حرف بزنند و رد شوند و بعداً هیچ اقدام عملی مشاهده نشود، دردی را دوا نخواهد کرد.
 
هیچ راهی بجز استفاده از پساب فاضلاب نداریم
 
شهردار یزد هم در این نشست گفت: هیچ راهی بجز استفاده از پساب برای فضای سبز نداریم و در سالجاری نیز هزینه آبیاری استفاده از فضای سبز و اماکن عمومی چهار برابر گران خواهند شد و بدین ترتیب باید از پساب در این زمینه استفاده شود.
 
جمال الدین عزیزی ادامه داد: طبق مصوبه هیات وزیران نیز آب و فاضلاب موظف شده که پساب را بصورت رایگان در اختیار شهرداری قرار دهد و ما در یزد بعنوان درخواست کننده اولین تاسیسات تصفیه خانه محلی آمادگی داریم تا در صورت صدور مجوز، نسبت به ایجاد آن اقدام کنیم.
 
مصوبه هیأت وزیران برای استفاده رایگان شهرداری ها از پساب اجرایی شود
 
نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد هم در این نشست گفت: باید مصوبه هیأت وزیران برای استفاده رایگان شهرداری ها از پساب اجرایی شود.
 
الهه جورابی به کارگاه آموزشی مدیریت پساب در مشهد مقدس اشاره و تصریح کرد: در محلات مختلف مشهد در فضای سبز از تصفیه خانه های محلی برای فضای سبز خود توسط بخش خصوصی استفاده می‌کند و با توجه به اینکه در شهرمان از بی‌آبی رنج می بریم می توان از آن طرح نمونه برداری کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به این مصوبه هیأت وزیران که اعلام کرد در شهرداریهای کل کشور به صورت رایگان پساب به شهرداری ها واگذار شود؛ این مهم در شهر یزد انجام شود.

منبع:ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..