۸۴ درصد برق یزد در بخش صنعت مصرف می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد می گوید: ۸۴ درصد مصرف انرژی الکتریکی استان از سوی مشترکان واحدهای صنعتی مصرف می شود در حالی که این رقم درحوزه توزیع حدود ۶۰ درصد است.

به گزارش یزدی نیوز آرش نواب با اشاره به رشد هشت درصد مصرف برق اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷۱ هزار مشترک در استان وجود دارد.

 
وی میزان تولید استان را ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: با در نظر گرفتن میزان رشد و رونق صنایع در تولید و افزایش مصرف برق در همه بخش‌ها بدون مدیریت بار صنایع، مصرف برای کل استان هزار و ۷۰۰ مگاوات پیش بینی می‌شود.
 
مدیرعامل توزیع برق یزد مدت زمان خاموشی سالانه به ازای هر مشترک در استان را ۷۰ دقیقه ذکر کرد و یادآور شد: در حالی که متوسط میزان خاموشی به ازای هر مشترک در کشور ۸۸۰ دقیقه است.
 
نواب متوسط تلفات شبکه برق در کشور را ۱۰.۲ درصد بیان کرد و اظهار داشت: میزان تلفات شبکه‌های توزیع استان برای ۲ سال قبل هفت درصد و برای سال گذشته عدد ۶.۱ درصد بود.
 
وی صنعت برق را جزو صنعت زیربنایی در توسعه و اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: هم اکنون با آغاز فصل تابستان و افزایش دما، نیازمند همراهی و مشارکت همه شهروندان به خصوص بخش صنعتی هستیم.
 
نواب با اشاره به اهمیت صرفه جویی در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: اگر هر مشترک استان، فقط در استفاده از یک لامپ ۱۰۰ وات صرفه جویی کند، ۳۰ مگاوات انرژی مورد نیاز زمان پیک بار کنترل می‌شود.
 
این مسئول مکانیزه شدن فرآیندها برای افزایش رضایت مردمی را یادآور شد و گفت: توسعه خط گرم با وجود اینکه به طور متوسط ۶ برابر بیشتر برای تعویض یک تیر در خط سرد هزینه دارد، در دستور کار قرار گرفته است.
 
سهمیه کاهش اوج بار مصرف برق استان در سال ۱۳۹۸ با ضوابط اجرایی برنامه‌های پاسخگویی بار در بخش‌های صنعت ۵۴.۷ درصد، کشاورزی ۲۲.۹، تجاری و اداری ۹.۷ درصد و مولدهای خود تأمین ۷.۲ مگاوات در نظر گرفته شده است.
 
افزایش متوسط یک درجه دمای هوا در فصل گرم سال، حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات به بار سراسری شبکه برق می‌افزاید و این موضوع مدیریت بار در تابستان را دوچندان خواهد کرد.
 
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..