رونمایی از پوستر نخستین جشنواره فصلی رسانه‌های یزد

مراسم رونمایی از نخستین جشنواره فصلی رسانه‌های یزد با حضور «مجید جوادیان‌‌زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و «علی صالحی» مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد در محل خانه مطبوعات یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز «مجید جوادیان‌‌زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به این که جشنواره مطبوعات سال‌ها در یزد مورد غفلت واقع شده بود، بیان کرد: از گذشته جریان جشنواره در یزد آغاز شده که این اتفاق خوشایندی برای رسانه‌های استان است.

 
وی با اشاره به برگزاری شکل جدیدی از جشنواره در سال جاری به صورت فصلی و با حضور رسانه‌های استان افزود: امسال رویکرد جشنواره تغییر کرده و به صورت خردتر و تخصصی‌تر برگزار می‌شود.
 
جوادیان‌زاده تصریح کرد: به طور قطع با یک جشنواره نمی‌توان همه ذائقه‌ها را پوشش داد بنابراین برگزاری جشنواره‌های مختلف و فصلی می‌تواند جمع بیشتری از اهالی رسانه‌ها را به شرکت در جشنواره و تولید آثار تخصصی و حرفه‌ای ترغیب کند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این که موضوع ویژه فصل اول در کنار بحث رونق تولید، نماز و نیایش انتخاب شده است، افزود: امیدواریم شاهد خلق آثار قوی و متنوع با این محوریت باشیم.
 
وی بیان کرد: در کنار تولیدات فاخر، انتظار داریم جریان آموزش و نقد و نظر و گفتگوهای رسانه‌ای نیز در استان شکل بگیرد تا بتوانیم در نهایت به یک زبان و یک تخیل مشترک برسیم.
 
جوادیان‌زاده ابراز امیدواری کرد: برگزاری این شکل از جشنواره بتواند الگویی برای خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور باشد.
 
«علی صالحی» مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره‌ها گامی برای شورآفرینی بیشتر در جمع رسانه‌ای‌های استان یزد باشد.
 
وی عنوان کرد: تلاش همه ما حرکت به سمت تعالی است و معتقدم هر گامی که می‌تواند کیفیت اخبار، گزارش‌ها و مطالب در رسانه‌ها را ارتقا دهد باید حمایت شود.
 
صالحی بیان کرد: یکی از درخواست‌های قدیمی اصحاب رسانه استان یزد همواره این بوده که افراد فعال که برای رسانه‌ها وقت و عمر خود را گذاشته‌اند و کار حرفه‌ای انجام می‌دهند، به شکل متفاوتی دیده شوند.
 
مدیر کل روابط عمومی استانداری خاطرنشان کرد: بر این اساس به دنبال طبقه‌بندی و دسته‌بندی رسانه‌ها، نشریات و خبرگزاری‌های استان بر اساس کارکرد و عملکرد آنها هستیم و اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.
 
وی عنوان کرد: نتیجه این طبقه‌بندی در برنامه‌های مختلف از جمله نشست‌های خبری، مراسم‌ها و غیره اعمال می‌شود.
 
صالحی تصریح کرد: این اقدام به طور قطع حاشیه‌هایی به دنبال خواهد داشت اما در نهایت به ارتقاء جایگاه رسانه‌ها به ویژه رسانه‌هایی که در رده‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند، منجر خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: این طبقه‌بندی‌ها انجام شده و روند انجام و نحوه طبقه‌بندی آن به زودی اعلام خواهد شد.
 
«فرزاد فیضی» مدیر خانه مطبوعات یزد نیز در این مراسم گفت: این جشنواره در سه بخش اصلی، ویژه و جایزه فصل برگزار می‌شود.
 
وی افزود: بخش اصلی شامل همه تولیدات رسانه‌ای در چهار قالب سرمقاله و یادداشت، گزارش، مصاحبه و عکس شامل عکس خبری و گزارش تصویری برگزار خواهد شد.
 
فیضی عنوان کرد: بخش ویژه با دو موضوع رونق تولید و نماز و نیایش و در قالب‌های سرمقاله، خبر، تیتر، گزارش، یادداشت و مصاحبه برگزار می‌شود.
 
مدیر خانه مطبوعات یزد خاطرنشان کرد: جایزه فصل نیز به آثار با موضوع اخلاق رسانه‌ای تعلق خواهد گرفت.
 
وی یادآور شد: آثاری که از اول فروردین ماه سال ۹۸ تا ۳۰ شهریورماه سال جاری در رسانه‌های استان تولید شده باشند، امکان شرکت در این جشنواره را خواهند داشت.
 
فیضی، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۳۰ شهریورماه اعلام کرد و افزود: قرار است داوران جشنواره از میان اساتید رسانه و ارتباطات استان یزد انتخاب شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره همچنین اهالی رسانه و مطبوعات می‌توانند داوران مدنظر خود را به خانه مطبوعات پیشنهاد کنند تا از بین آنها سه یا چهار داور انتخاب شوند.
 
مدیرخانه مطبوعات استان یزد در پایان اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها به صورت فصلی، اهالی رسانه استان کنشگری بیشتری نسبت به مسائل استان داشته باشند.
 
منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..