مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد:

سرانه فضای کتابخانه در یزد افزایش می‌یابد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اضافه شدن ۸ هزار مترمربع فضای کتابخانه مرکزی به یزد گفت: با این اتفاق، سرانه فضای کتابخانه‌ها در یزد افزایش چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش یزدی نیوز رقیه دوست فاطمی‌ها امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه رگ حیات کتابخانه‌های یزد به شهرداری‌ها متصل است، اظهار داشت: امیدواریم شهرداری‌ها در پرداختی‌های خود توجه بیشتری به کتابخانه‌ها داشته باشند زیرا اکنون با مشکل جدی برای انجام فعالیت‌های خود مواجه هستیم.

 
وی با اشاره به ساماندهی و بهسازی و تجهیز کتابخانه‌ها در یزد عنوان کرد: از نظر ساماندهی و افزایش فضا، بهسازی و تجهیز ۲۵ کتابخانه شهری و ۱۰ کتابخانه روستایی و مناطق محروم اقدامات لازم صورت پذیرفته و ۲۷ کتابخانه از نظر سرمایشی و ۵۰ کتابخانه در استان یزد از نظر گرمایشی ساماندهی شده است.
 
دوست فاطمی‌ها، یکی از اتفاقات بسیار خوب در یزد را راه اندازی اولین فرهنگ گذر فرهنگ و گذر دانست و تصریح کرد: راه اندازی این گذر فرهنگ و هنر یکی از اتفاقات تازه و بی‌نظیری بود که در یزد با حضور مقامات کشوری انجام گرفت.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به رشد سرانه زیربنای کتابخانه‌های استان به واسطه افتتاح کتابخانه مرکزی بیان کرد: با افتتاح کتابخانه مرکزی و به واسطه اضافه شدن ۸ هزار متر به زیربنای کتابخانه به استان، شاهد افزایش چشمگیر رتبه یزد در این زمینه در کشور از رتبه هفت به چهار در کشور خواهیم بود.
 
وی با اشاره به برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در سطح استان عنوان کرد: حضور کودکان کار در کتابخانه‌های استان و عضویت رایگان آنها، شاهنامه خوانی، برگزاری بخش نو سوادان، تجهیز کتابخانه‌ها، نوسازی کتابخانه‌ها، برگزاری نشست شبی با روزها و نشست آب و کتاب از جمله برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در استان یزد در سال گذشته بود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد یکی از خدمات کتابخانه‌های استان را راه اندازی وای فای رایگان عنوان و خاطرنشان کرد: وای فای رایگان در کتابخانه‌ها در ۴۴ درصد کتابخانه‌های استان یزد راه اندازی شده است و جزء استان‌های پیشرو در این خصوص در سطح کشور هستیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..