نویسنده یزدی:

برند شهرجهانی یزد سرمایه‌ای مهم برای توسعه فرهنگی است

محمدحسین پاپلی یزدی، نویسنده شهیر یزدی و استاد دانشگاه گفت: برند شهر جهانی یزد سرمایه‌ای مهم برای توسعه فرهنگی است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین پاپلی‌یزدی  با اشاره به حضور و سخنرانی خود در مراسم شب فرهنگی یزد که در دانشگاه سوربن فرانسه با حضور اعضای شورای شهر یزد و ۱۲۰ نفر از علاقمندان به فرهنگ ایرانی برگزار شد، اظهار داشت: همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در استان یزد از ویژگی‌هایی بود که برای مخاطبان تشریح و مطرح شد که وجود مسجد برای مسلمانان، آتشکده برای زرتشتیان و کنیسه برای یهودیان نشان از این زندگی مسالمت آمیز دارد.

 
وی ادامه داد: معرفی ابعاد مختلف معماری یزدی‌ها و فرهنگ حاکم در بافت تاریخی این شهر میراث جهانی از جمله مهمترین مباحثی بود که در این نشست برای مخاطبین بین المللی و اساتید خارجی دانشگاه سوربن پاریس مطرح شده است.
 
این نویسنده و محقق یزدی با اشاره به اهمیت نگهداری از برند ثبت جهانی یزد، بیان کرد: در نشست شب یزد مستنداتی از بهسازی و مرمت بافت تاریخی یزد به نمایش گذاشته شده که نقش مهمی در معرفی یزد ایفا می‌کند.
 
پاپلی یزدی با بیان اینکه برگزاری این رویدادهای فرهنگی برای مخاطبین خارجی و در عرصه بین المللی از جمله بایدهای حراست از بافت تاریخی و جهانی یزد است، گفت: توسعه گردشگری و جذب توریست‌های علمی و فرهنگی از دیگر محورهای برگزاری نشست شب یزد در فرانسه بود.
 
این نویسنده و محقق شاخص کشور، برند شهر جهانی یزد سرمایه‌ای مهم برای توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دانست و بیان کرد: نگهداری از این مهم مستلزم معرفی غنای فرهنگی یزد و ایران اسلامی است.
 
پاپلی یزدی، جذب سرمایه گذاری در زمینه گردشگری فرهنگی، علمی و معماری را از دیگر ویژگی‌های این چنین رویدادهای فرهنگی و بین المللی عنوان کرد و گفت: توسعه گردشگری یزد مستلزم معرفی بیش از پیش این دیار به مردم جهان است.
 
وی یادآور شد: شب فرهنگی در دانشگاه سوربن فرانسه به زبان فرانسه و انگلیسی اجرا و ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی و معنوی یزدی‌ها معرفی شد.
 
منبع:خبرگزاربی مهر

بخش نظردهی بسته شده است..