فرماندار یزد:

ظرفیت مردم برای بازسازی بافت تاریخی شاهدیه مورد استفاده قرار گیرد

فرماندار یزد خواستار استفاده از ظرفیت عظیم مردمی برای بازسازی بافت تاریخی شاهدیه شد.

به گزارش یزدی نیوز سیدمحمد رستگاری،  در جلسه ای در حاشیه بازدید از شهر و بافت تاریخی شاهدیه به همراه مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد، شهردار و اعضای شورای شهر شاهدیه اظهار داشت: بافت قدیمی شهر شاهدیه که بخشی از آن در میان باغات واقع شده، بسیار ارزشمند و منحصر بفرد است و نمونه آن در دیگر نقاط یزد وجود ندارد.

 
وی تصریح کرد: اکنون متاسفانه شرایط به نحوی پیش رفته که این منطقه به حال خود رها شده و حتی برخی معتقدند شاهدیه از رشد شهر جلوگیری کرده است.
 
فرماندار یزد با تاکید بر اهمیت و ارزشمند بودن بافت تاریخی شاهدیه تاکید کرد: اگر برای بهسازی و مرمت بافت تاریخی شاهدیه برنامه ریزی نشود، این بافت ارزشمند از بین خواهد رفت.
 
رستگاری خاطرنشان کرد: هر چند از لحاظ دولتی کمک قابل توجهی نمی توان به دلیل کمبود اعتبارت انجام داد اما در صورتی که مشوق‌هایی به مردم داده شود، به طور قطع خودشان نسبت به بازسازی این بافت ارزشمند اقدام خواهند کرد.
 
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردم و علاقمندان به میراث فرهنگی و مقوله گردشگری تاکید کرد و افزود: این ظرفیت در راستای مرمت و بهسازی بافت تاریخی شاهدیه مورد استفاده قرار گیرد.
 
رستگاری عنوان کرد: این بافت ارزشمند گردشگری و منحصر به‌فرد باید در کنار یزد حفظ شود و ما در فرمانداری هر کاری از دستمان برآید، انجام خواهیم داد.
 
 شهر شاهدیه با ۱۸ هزار نفر جمعیت در جوار یزد واقع شده و از سه محله ابرندآباد، نصرآباد و گردفرامرز تشکیل شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..