معاون قضائی و اجتماعی دادگستری استان یزد:

۹ مورد از دعاوی خانواده در یزد ۱۷ درصد کاهش یافت

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: ۹ مورد از دعاوی خانواده در یزد کاهش ۱۷ درصدی یافته است.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین رحیمی‌زاده در نشستی خبری با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: ضمانت اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم، رسانه‌ها هستند.

 
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد برنامه‌های این معاونت فرهنگی و اجتماعی است، افزود: برنامه‌های مختلفی به ویژه در مورد مباحث مرتبط با دعاوی خانوادگی اجرا شده که خوشبختانه نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است.
 
رحیمی زاده یادآور شد: در سال گذشته در بحث خانواده حدود ۳۰۰ پرونده در دستگاه قضایی استان تشکیل شد که با برگزاری ۱۷۹ دوره طرح آیینه برای طرف‌های این پرونده‌ها، تنها هزار و ۲۰۰ مورد از آنها پیگیر روند قضایی شدند.
 
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بیان کرد: از سال ۹۵ به بعد، با اجرای طرح‌هایی معاونت پیشگیری، ۹ مورد از دعاونی خانواده در استان یزد ۱۷ درصد کاهش یافته است.
 
رحیمی زاده همچنین خاطرنشان کرد: آمار طلاق نیز در استان تقریباً روند ثابتی داشته و افزایشی در این زمینه گزارش نشده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی در حل اختلافات مردم بیان کرد: در پایان سال ۹۶ طرح داوری در یزد آغاز شد که در سال ۹۷ حدود ۱۹۰ پرونده و در سال ۹۸ تاکنون ۱۳۰ پرونده برای داوری ارسال شده است.
 
رحیمی‌زاده یادآور شد: عمده این مراجعات به صلح و سازش ختم شده و کمتر از ۹۰ درصد آنها منجر به رای داور شده است.
 
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با تاکید بر اهمیت تداوم اجرای این طرح تصریح کرد: تلاش ما این است که زیرساخت‌های ادامه این طرح را فراهم کنیم و بحث آموزش داوران که از میان اصناف مختلف انتخاب می‌شوند را نیز در دستور کار خود داریم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..