نهادها و دستگاه های اجرایی استان ملزم به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در کارگروه سازگاری با کم آبی مطرح کرد: نهادها و دستگاه های اجرایی استان با هدفگذاری کاهش 20 درصدی مصرف، ملزم به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب هستند.

به گزارش یزدی نیوزکارگروه سازگاری با کم آبی استان به ریاست‌ « محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و اعضای این کارگروه تشکیل جلسه داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این نشست با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف در استان بیان کرد: کلیه نهادها،بانک ها و دستگاه های اجرایی باید با تکیه بر اصل فرهنگ سازی و استفاده از وسایل کاهنده به میزان۲۰ درصد در آب شرب صرفه جویی کنند.
« محسن صادقیان» افزود:بررسی های اولیه نشان می دهد که استفاده از این تجهیزات باعث کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب شرب در ادارات می شود  و بر این اساس هدف گذاری فعلی استان در حوزه مدیریت مصرف بر این میزان متمرکز شده است.
 صادقیان با قدردانی از دستگاه های اجرایی و شرکت های پیشگام در نصب و استفاده از  تجهیزات کاهنده مصرف آب گفت: طبق بررسی های صورت گرفته و مصوبات کار گروه سازگاری با کم آبی استان الزام استفاده تمام نهادها از وسایل کاهنده مصرف آب وجود دارد.
گفتنی است در ابتدای این نشست شرکت آب و فاضلاب شهری(آبفا) طرح انتقال آب دریاچه پساب شهر یزد و مشخصات مسیر انتخاب شده را ارائه و موارد فنی ، زیست محیطی و نقاط قوت و ضعف این پروژه مورد هم اندیشی و  تبادل نظر قرار گرفت.
در ادامه این جلسه نتایج پروژه تجهیز دستگاه های اجرایی به  وسایل کاهنده مصرف آب و  طرح احداث ایستگاه های برداشت آب در  ۴ نقطه شهر یزد نیز ارائه شد و با توجه به ارائه گزارش از پیشرفت ایستگاه برداشت آب در خیابان مسکن و شهرسازی، بهره برداری از این مکان تا ۱۵ تیرماه در دستور کار قرار داده شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..