رئیس خانه معدن استان یزد:

ذخائر دو مجموعه معدنی بزرگ استان یزد رو به اتمام است

رئیس خانه معدن استان یزد گفت: ذخائر دو مجموعه بزرگ معدنی استان یزد در شهرستان های بافق و اردکان رو به اتمام است.

به گزارش یزدی نیوز سعید افضلی پور در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: یزد از موهبت آب برخوردار نیست اما از نظر ذخائر معدنی جزو درخشان ترین مناطق معدنی خاورمیانه به شمار می رود.

 
وی افزود: ذخائر معدنی سنگ آهن، سرب و روی، باریت و … تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ کشور است و بار بزرگی از اشتغال کشور را به دوش کشیده است.
 
افضلی پور ادامه داد: بخش معدن استان یزد ۱۲ هزار نفر اشتغال را به طور مستقیم ایجاد کرده که بخش بزرگی از این اشتغال در مناطق کم برخوردار ایجاد شده است.
 
رئیس خانه معدن استان یزد، معدنکاران استان یزد را نیز افراد متعهد خواند و بیان کرد: معدنکاران از نظر مسئولیت های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده اند.
 
افضلی پور خاطرنشان کرد: یزد دو شرکت بزرگ معدنی دارد که با سرمایه کلان ملی احداث شده اند و جزو سرمایه های این کشور هستند و اما ذخایر این دو معدن رو به اتمام است و اشتغال آنها از بین خواهد رفت.
 
رئیس خانه معدن استان یزد تصریح کرد: همتی می طلبد که به این معادن اختصاص صورت گیرد و مجوزهای جدیدی برای بهره برداری به آنها اعطا شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی سیاست های اشتباه در حوزه معدن تاکید کرد: می‌خواهیم که مسئولان و دولتمردان تدبیر ویژه کنند و این سیاست های اشتباه را اصلاح کنند.
 
افضلی پور همچنین خواستار ایجاد مرکز تحقیقات مواد معدنی و ارتباط موثر با معادن و صنایع معدنی در حوزه تحقیق و پژوهش شد.
 
وی در مورد واگذاری معادن و درخواستهایی که در این زمینه وجود دارد نیز عنوان کرد: درخواست داریم در واگذاری ها اولویت بندی شود و درصدی از تولیدات معدن را به داخل استان اختصاص دهند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..