معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تاکید کرد:

اجازه نمی دهیم اتباع خارجی غیرمجاز در صنعت غذایی و تره بار یزد فعالیت کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر ضرورت ساماندهی اشتغال مهاجرین و اتباع خارجی استان، گفت: لازم است این ساماندهی با حفظ کرامت انسانی و توجه به مقررات کنوانسیون های بین المللی همراه باشد.

به گزارش یزدی نیوزکارگروه تخصصی ساماندهی اشتغال اتباع خارجی استان به ریاست "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور "سعید پرویزی" مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، "‌محمدعلی شاه حسینی"‌ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری و اعضای این کارگروه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این ‌نشست بر ضرورت ساماندهی اشتغال مهاجرین و اتباع خارجی استان تاکید و بیان کرد: این ساماندهی ‌ها باید با حفظ کرامت انسانی همراه باشد.
"احمد ‌ترحمی" ادامه داد: ‌علی رغم اینکه اقدامات خوبی در رابطه با ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه در استان انجام شده است اما این فعالیت ها کافی نیست.
وی افزود: مدیریت ارشد استان با جدیت رفع مشکلات حوزه اشتغال اتباع بیگانه ‌استان را تا ساماندهی ‌مورد نظر دنبال خواهد کرد.
ترحمی خاطرنشان کرد: لازم است طرح ها و برنامه های اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و کارگروه تخصصی ساماندهی اشتغال اتباع خارجی استان با درنظر گرفتن مقررات کنوانسیون های بین المللی و مراودات با کشورهای همسایه باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه سلامت غذایی و تامین امنیت مردم اولویت اول ما در استان است، ‌گفت‌‌: با اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در حوزه هایی که با سلامت جامعه مرتبط است‌ به ویژه در بخش های عرضه مستقیم مواد غذایی و میوه و تره بار به شدت برخورد خواهیم کرد.
ترحمی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مدیریت و ساماندهی اشتغال مهاجرین خارجی‌ و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه برای استان موضوع مهمی محسوب می‌شود و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این ساماندهی با کمترین چالش همراه باشد.
گفتنی است در این نشست اقدامات انجام شده در سال ۹۷ در رابطه با ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه و مهاجرین خارجی استان از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان ازجمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی ‌و نیروی انتظامی استان و شهرداری یزد گزارش داده شد و تصمیمات لازم برای برخورد موثر با کارفرمایان، اتحادیه‌ها و اصناف متخلف به منظور کاهش اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی گرفته شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..