مهریز رتبه دوم تولید شیر استان یزد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز: این شهرستان با ظرفیت تولید سالانه بیش از 80 هزار تن شیر، رتبه دوم تولید شیر را در استان یزد به خود اختصاص داده است.

به گزارش یزدی نیوزمدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز در بازدید از دو واحد نمونه گاوداری صنعتی  در شهرستان مهریز افزود: شهرستان مهریز با ظرفیت تولید روزانه ۱۹۰ تن شیر، رتبه دوم تولید شیر را در استان یزد به خود اختصاص داده است.

 
جعفری با بیان اینکه کار و تلاش برای تولید محصولی مفید، تضمین کننده سلامت در جامعه است ادامه داد: در شهرستان مهریز  ۲۸ هزار دام سنگین وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۲ هزار دام آن مولد است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد از شیر تولیدی گاوداری های مهریز به استان‌های همجوار فرستاده می شود و ۲۰ درصد آن در استان یزد و شهرستان مهریز به مصرف می رسد.
 
زارع زاده فرماندار مهریز گفت: در سالجاری کمیته‌ای جهت بررسی و نظرسنجی پیرامون مشکلات گاوداران در جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل خواهد شد تا مشکلات شناسایی و برای رفع آن ها اقدام شود.
 
در شهرستان مهریز ۴۰۰ واحد دامداری وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰ واحددامداری به صورت صنعتی و ۲۸۰ واحد دامداری به صورت سنتی فعالیت می کنند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..