استاندار یزد:

فرآوری مواد معدنی باید در داخل استان انجام شود

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ورود دولت برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات مواد معدنی در استان، گفت: وزارت صنعت و معدن باید واگذاری‌های معدنی را با اولویت سرمایه گذاری در داخل استان انجام دهد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، با بیان این‌که استان یزد با سهم ۲.۳ درصدی در اقتصاد کشور دارد، اظهار کرد: این استان به لحاظ سرانه تولید دومین استان کشور است.

 
وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان، افزود: برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات مواد معدنی اهتمام ملی نیاز است و در مقابل استان قول می‌دهد به هر میزانی که ایمیدرو زمین نیاز داشته باشد در استان یزد این مهم تأمین می‌شود.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری خوب انجام شده در سطح استان، گفت: ظرفیت‌های خالی زیادی برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان یزد وجود دارد.
 
طالبی فرآوری مواد معدنی در استان را ضروری دانست و بیان کرد: انجام این مهم به حمایت و ورود جدی دولت نیاز دارد.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وزارت صنعت و معدن باید واگذاری‌های معدنی را با اولویت سرمایه گذاری در داخل استان انجام دهد، گفت: فروش معادن به خارج از یزد یکی از مهمترین چالش‌های معدنی استان است.
 
وی در پایان با بیان این‌که خوشبختانه امروز همدلی و وحدت رویه بین اعضای شورای تأمین استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان و دست اندرکاران یزد آماده حمایت از سرمایه گذاری در استان هستند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..